ateistek

Zaprt Vegedrom

1vegedrom_okvir4Prav slabe volje sem bil, ko sem se danes ustavil pred vrati Vegedroma, kjer me je dočakal napis, da se z novembrom restavracija zapira. Edina prava vegetarijanska restavracija v Ljubljani je zaprla svoja vrata.

Presenečenje je takoj zamenjala jeza; mentalno povprečje slovenske prehranjevalske “šnicl” logike je pokopalo nekaj, kar mi je bilo všeč. Razen, če ni v ozadju kak lastniški spor. Vendar, v zadnjih dveh mesecih sem dejansko opazil, da je bilo obiska bolj malo, tako, da bo verjetno razlog kar tisti prvi; razrast mesojedcev in posledično manjše zanimanje.

V padalpju Slovenije in majhnosti njenega trga je pač tako, da je vsakodnevno basanje z mesom ali pizzami prej pravilo kot izjema. Še ne vem kako zakotna picerija pri nas lahko preživi. Ljudje so navajeni enih in istih okusov in niso prav nič nagnjeni k okušanju novega, saj bo tako ali tako zanič. Pravzaprav je zgolj meso hrana, vse ostalo pa dodatek. Očitno je še vedno prepoceni. Prepričan sem, da si večina Slovencev sploh ne predstavlja, da je mogoče kaj skuhati brez mesa. Že ljudje, ki se držimo načela, da je potrebno meso jesti enkrat do maksimalno dvakrat tedensko, smo neke vrste izdajalci in imamo probleme z izbiro sicer uniformirane ponudbe.

Kar srh me spreleti, ko vidim ponudbo vegetarijanske hrane po restavracijah v večjih shoping centrih, ki jo seveda določajo zaposleni mesojedci po logiki najmanjšega stroška. Ni leče, soje, čičerike, stročnic, rotija, parate, curry-ja, čilija.  Je pa zato ocvrt sir, pomfri in tatarska omaka. Kot bi se norčevali iz zdrave pameti.  Enako me moti, ko določene specializirane restavracije, ki sicer ponujajo dobro hrano, iz svoje ponudbe napleteničijo ne vem kakšno ideologijo, ki se na koncu seveda kaže le v nerazumno visokih cenah.

Smisel vegetarijanstva? Nikakor ne v kritiziranju krvoločnosti mesne industrije in hormonsko-antibiotičnega, ekspresnega vzgajanja živali, ki kot po tekočem traku brutalno končajo na krožnikih. Ta vidik sem že prerastel. To naj bo problem tistih, ki tako hrano konzumirajo vsak dan. Smisel vidim v možnosti dodatne izbire in drugačnih okusov pri prehranjevanju. Če so pašte, pizze, krompir in tako ali drugače poimenovani kosi mrhovine vse, kar bom v življenju vlačil po ustih in prebavljal, potem se dejansko lahko smilim samemu sebi.

Kje si bom zdaj lahko periodično privoščil indijsko hrano iz posodic oz. thali po nekih razumnih cenah? Sicer je še ena indijska restavracija v Ljubljani ampak so tam cene nesramno visoke zaradi omenjene ideologije. Ko ti ponudijo svojo hrano v nekakšnih afnastih krožnikih, kjer je pomembnejši izgled kot funkcionalnost, mislijo, da so ti ponudili kar suho zlato. Dvomim, da tako jedo ljudje v Indiji. Sploh tista večina, ki se rojeva, živi in umira na ulicah.

Nič, nakup primerne knjige, sestavin ter zavihati rokave in spremeniti navade v taki smeri, da bo vključena tudi samopriprava hrane. Uh, težka bo! Mogoče bi bilo lažje kupiti letalsko karto in jo ucvreti v Indijo za nekaj časa in zraven preizkusiti tudi druge čute 😉

november 5, 2009 - Posted by | Vsega po malem

25 komentarjev »

  1. Ha, a se spomniš, kolikokrat je to Gregor napovedal in kako nas je takrat, ko smi šli s Krima, celo uspel naplahtati, da smo verjeli, da je Vegedrom resnično zaprt 😀 No, škoda, resnično so imeli prav dobro hrano po normalnih cenah!

    Komentar od Miha | november 5, 2009 | Odgovori

  2. Tudi tele ‘indijske’ restavracije pri nas so bolj kot ne nateg, saj je vsa hrana, ki jo servirajo, na veliko prilagojena ‘zahodnjaskemu okusu’.

    Komentar od Tomaz Z. | november 5, 2009 | Odgovori

  3. Sem ravno včeraj dobil reklamo za spletno trgovino s svežim, ekološko pridelanim sadjem in zelenjavo. Mogoče velja poskusiti, čeprav moraš potem še vedno samo kuhati 😀

    http://www.mojatrznica.si/

    Komentar od Iatromantis | november 5, 2009 | Odgovori

  4. @Miha: Ja, spomnim se 🙂 Na žalost je zadel.

    @TomazZ: Enako pravijo tudi za kitajske restavracije. Jaz lahko potrdim le za tajsko hrano, ki jo strežejo v DaBudi v Centru ali pa tam v CityParku, da je drugačna kot na Tajskem. Za moj okus slabša.

    @Iatromantis: Če bodo cenejši od Kalčka, mogoče kaj naročim, čeprav nisem ravno ljubitelj nakupovanja hrane preko spleta.

    Komentar od ateistek | november 5, 2009 | Odgovori

  5. Kaj pa Papala v Kranju, kdo pozna?

    Komentar od zelar | november 5, 2009 | Odgovori

  6. Še ena dobra ponudba za ekološko sadje in zelenjavo:

    http://www.zeleni-zabojcek.si

    Preizkusila ravno ta teden. Priporočam! Kuhati pa sploh ni treba, je veliko bolj zdravo, če ne. 🙂 Cena pa nižja kot na ekološki tržnici, pa še domov ali v službo) ti brezplačno pripeljejo.

    Kar zadeva Kalček … saj se najde kaj pametnega, je pa to zadnje mesto, kjer bi kupovala sadje in zelenjavo. Vse nekaj uvelo, bledo, komaj še pri življenju … In raje kupim od domačega kmeta, kot da se zanesem na nek dvomljiv eko certifikat iz Čila ali od koder pač že.

    Komentar od Violetka | november 9, 2009 | Odgovori

  7. @Violetka:

    Hvala za info 😉

    Komentar od ateistek | november 10, 2009 | Odgovori

  8. Sam tudi uživam ob indijski hrani. Nekajkrat sem zašel tudi v vegedrom na tali. Doma ogromno kuhamo indijsko hrano in vam lahko povem da sploh ni tak problem narediti tali z kakšno masalo ravno prav pikantno z rajto za ohladitev ust 🙂
    Imeti morate samo recepte, dobre začime, čas in živce 🙂

    Komentar od Miha | november 10, 2009 | Odgovori

  9. Se opravičujem za spam 🙂

    Kdor ima rad indijsko hrano naj sproba:
    http://www.pozitivke.net/article.php/Smopostrezna_Vegetarijanska_Restavracija

    Cene so razumne hrana pa 100% veganska 🙂

    Komentar od Miha | november 10, 2009 | Odgovori

    • Sej je, ampak kaj ko začne z reklamo kot McDonalds – povsod po svetu glih!

      Komentar od optimist | december 6, 2009 | Odgovori

  10. 100% veganska ???

    NOT !

    Komentar od zelar | november 11, 2009 | Odgovori

  11. Veganska niti pod razno. Lakto-vegetarijanska pa. Je pa pod oskrbo ljudi iz ISKCON templja na Zibertovi (dobesedno okrog vogala).

    Komentar od Tomaz Z. | november 11, 2009 | Odgovori

  12. Tocno taksni obcutki so prelivali mojo drago in mene ko sva danes obstala pred zaprtimi vrati. V bistvu je tole katastrofa. Edina kolikor toliko spodobna indijska kuhinja (pa ceprav z omejeno izbiro jedi – thali je bil odličen) je bila vegedrom. Tale v centru (zivim zraven tako da mi je blizje kot najblizja picerija) je totalen poden. Oderuške cene, šparanje na začimbah, neokusna. Pa mi je skorajda hobi obiskovati indijske restavracije kamorkoli pridem. Še na madagaskarju je bila bolj okusna. Zrela za bojkot in sanitarno inšpekcijo.

    Komentar od nihče | november 14, 2009 | Odgovori

  13. @nihče: Thali? Ah, ja, to je bilo pa res dobro in relativno poceni. Včeraj sem spet hodil tam mimo in sem se šel še enkrat prepričat, če je res zaprt 🙂

    Komentar od ateistek | november 14, 2009 | Odgovori

  14. Zaprtje Vegedroma je tudi zame razočaranje prve vrste, hrana je bila res super, čist obup.

    Komentar od Dave | november 18, 2009 | Odgovori

  15. Kolikor je videti, se restavracija sedaj pospešeno obnavlja in se bo v kratkem zopet odprla, z razširjeno ponudbo, vključno s take away in dostavo.
    Menda se splača malo počakati in nato zopet razvajati brbončice.

    Komentar od optimist | december 5, 2009 | Odgovori

  16. @optimist:

    A res? Se ti samo zdi ali veš? Zakaj pa tega niso napisali, da človek ve? So pa res čudni.

    Komentar od ateistek | december 5, 2009 | Odgovori

  17. vegedrom je imel sicer dobro hrano, ampak so bili pa zelo nevljudni do študentov. tak da naj bojo pe ne vem kako dobri, so se mi po nekaj obiskih prav zagabili… ne grem več tja.

    Komentar od vege | december 9, 2009 | Odgovori

    • Ne vem sicer kako je bilo s tabo, vendar jaz nimam takih izkušenj.
      Sploh pa kaže, da lokal odpira novi lastnik, z dodatnimi ponudbami, kakor obljublja. Bomo pa hitro ugotovili kaj to pomeni.

      Komentar od optimist | december 9, 2009 | Odgovori

  18. Preberem tole in me skoraj zadane kap! Ne morem verjeti!!
    Smrc, smrc…kam pa bomo sedaj hodili vegiji?

    Komentar od Navdusenka | december 29, 2009 | Odgovori

  19. @Navdusenka: Kot kaže se Vegedrom prenavlja, tako, da ni panike. Le jaz sem bil nekoliko prehiter, saj sem naletel na zaprta vrata, kjer ni nič pisalo o obnovi ampak zaprtju in sem tako napačno sklepal, da ga zapirajo za vedno.
    Še se bomo lahko basali s thalijem 🙂 Samo upam, da ne bodo zdaj tudi cene podivjale.

    Komentar od ateistek | december 29, 2009 | Odgovori

  20. Vegedrom so zaprli zaradi naveličanosti lastnice. Je rekla, da bi še kaj drugega delala 🙂

    Drugače pa še vegi hrana v LJ:
    – Govindas (se izboljšuje, kar se beljakovin tiče – ni več samo OH in solate)
    – Stadra (imajo veliko vegi menijev, ki niso pohan sir!)
    – Ajdovo zrno (se da izbrati, da si lahko privoščiš polnovreden vegi obrok)

    Komentar od Blaž | februar 15, 2010 | Odgovori

  21. @Blaž:
    A to je tista ženska, ki je tudi stregla in je bolj svetlejših las? Namreč, če je, se je tudi meni pritoževala, češ, da se ji ne izplača več imeti ta lokal.
    Vsekakor boš šel preizkusiti, če je nov lastnik vsaj enako dober kot prej in predvsem, kakšne cene imajo zdaj.

    Komentar od ateistek | februar 16, 2010 | Odgovori

  22. Glede študentov bi omenil samo to: od mnogo restavracij v LJ, ki ponujajo bone, je Vegedrom ena izmed redkih, kjer se zaposleni ne gredo neke segregacije in so dejansko enako prijazni ne glede na način plačila. Tudi kvaliteta hrane je neodvisna od tega ali prideš kot študent ali biznismen, vsaj take so moje izkušnje (pred zaprtjem restavracije 3 leta po parkrat na teden). Se je pa po “the” povišanju cen bonov dejansko zelo zmanjšal obisk študentov.

    Sicer pa tudi sam upam, da bodo restavracijo ponovno odprli, hrana je bila za moje pojme odlična in kot vsejedec sem tam doživel dva “čudeža”: 1) komot je bil moj jedilnik brez mesa kak mesec; 2) začel sem jesti solate – in uživati 🙂

    @avtor bloga: jeza in udrihanje čez mesojedce je brez potrebe. Vsak naj je tisto, kar mu paše in ustreza njegovi zavesti.

    Komentar od David | marec 24, 2010 | Odgovori

  23. Všeč mi je bila restavracija s simpatično lastnico

    Komentar od davorin | november 1, 2015 | Odgovori


Oddajte komentar

