ateistek

Moja izkušnja s Forexom

Vse skupaj se je začelo kot zabava, s preprosto naložitvijo programa na računalnik, ki omogoča trgovanje. Številke so vsak trenutek skakale gor in dol ter vabile, da vložim namišljen denar v enega izmed valutnih parov. In res, vložil sem nekaj, ter takoj zaslužil. Zdelo se je preprosto. Kupiš valuto v enem izmed valutnih parov in gledaš kaj se dogaja. Predvsem pa upaš, da se bo njuno razmerje premikalo v tvoji smeri. Od 10.000 dolarjev namišljenega denarja, za katerega mi program ponuja njihovo posojilo do 200 kratnika tega denarja, sem v roku ene ure z 10. loti (en lot je 100.000 dolarjev) ustvaril kar 20.000 dolarjev profita.

Še bolj zanimivo se mi je zdelo, ko sem kupil par valut (EUR/USD) ter ju pustil, da se gibljejo po svoje v nekem limitiranem območju. Nato se zbudim naslednji dan, pogledam stanje in me je spet čakal dobiček. Tako sem kmalu ustvaril 150.000 dolarjev čistega zaslužka. Seveda še vedno govorim o namišljenemu denarju.

Raziskal sem internetne forume o tej temi, ter našel nekaj strani, kjer se objavljajo pričakovanja vlagateljev in koledarji pomembnejših dogodkov, ki (lahko) vplivajo na smeri tečajev. Ena takšnih je tukaj.
Pomembni dogodki se vrstijo skoraj vsak dan in se objavljajo ob točno določenih urah. Največjo pozornost vzbujajo dnevi, ko centralne banke obelodanijo svoje odločitve glede nižanja ali višanja obrestnih mer. Torej, ko zniža obrestno mero, vrednost domače valute pade. Če jo zviša, zraste. Če jo pusti kot je bila prej, se lahko zgodi ali padec ali rast ali pa nič. Drugi dejavniki so razni podatki o stanju v gospodarstvu, govori pomembnih gospodarstvenikov in podobno. Pot gor, dol ali nikamor, je odprta v vsakem trenutku.

Dnevno se na Forex tržišču, ki je odprto od nedelje zvečer po našem času oz., ko se začnejo številke vrteti v Avstraliji pa vse do petka zveček, ko se zapre tržišče v ZDA, obrne nekaj 1000 milijard dolarjev. Z vsakim novim nakupom valutnega para, se izpostavimo tveganju, ki ga je potrebno zaključiti v pozitivnem območju.

Tako sem opazoval vsa ta dogajanja kak mesec. Da je valutni par EUR/USD, ki je tudi najbolj popularen med vlagatelji, zelo živahen, sem ugotovil zelo hitro. Skoraj v trenutku številke pobesnijo in se spremenijo za 100, 200 ali celo več pipov (1 pip je tisočinka). Pa sploh ni potrebno, da se objavijo kakršni koli podatki. Pač, kar zgodi se tudi zaradi nekih banalnih razlogov, ki v trenutku postanejo nadvse pomembni. Sicer se 100 pipov sliši malo, vendar, če kupiš več 100.000 dolarjev z recimo 50 kratnim vzvodom, lahko postane prekleto veliko.

Navedel bom primer, kako nepredvidljiv je ta trg. Koledar dogodkov kaže, da imata ta dan Bank of England in Evropska centralna banka objavo odločitve o višini obrestne mere. Po večini se pričakuje, da sprememb ne bo. In res, ob 13.00 uri Bank of England objavi, da ne bo spremenila obrestne mere. Funt celo zraste za 150 pipov, saj to pomeni, da njihovemu gospodarstvu le ne gre tako hudo. Ok, rečeš si, verjetno tudi Evropska banka ne bo spreminjala mere, tako, da bo tudi evro najverjetneje nekoliko zrasel. Čez 45 minut podatke objavi Evropska banka in se odloči, da sprememben res ne bo. Vendar, nič se ne zgodi. Evro kotira na enakih nivoji. Torej je bilo pričakovanje že napačno. Čez več ur, ko prizorišče vlagateljev zaradi časovnega zanima v večini zasedejo američani, pa evro zgrmi za 250 pipov. Wtf? Zakaj? Ugotovi se, da zato, ker evropsko uho ni pozorno poslušalo govor predsednika Evropske banke, ki je nekje omenil, da je evro le nekoliko precenjen. Če z odprtimi pozicijami nisi pripravljen na vse to, lahko zgubiš vse.

Tuhtal sem vse mogoče načine, kako trgovati na čim bolj uspešen način. Iskal točke preboja, računal povprečja, spremljal dogodke, gibanje nafte, zlata, trende, ugotavljal smisel “hedge” kupovanja (v paru dveh valut kupiš eno in nato s protinakupom drugo) itd….
Denar se je nabiral, naslednjič spet malo izpuhtel, vseeno pa sem bil cel čas v pozitivnem območju.

Zelo hitro se je javila želja, da bi poskusil s pravim denarjem. Stopil sem v kontakt z brokerjem. Odločil sem se vložiti 1000 dolarjev. V dveh dneh so mi račun napolnili s pravim denarjem. Vzburjenost, da gre pa zdaj zares, je dosegla vrhunec.

Ko zdaj pogledam na čas, ko se je vse skupaj začelo zares, bi lahko rekel, da sem se naenkrat spremenil v navadnega odvisneža. Kamor sem šel, sem razmišljal, če sem dobro nastavil pozicije. Ko sem vstajal, je bila prva stvar prižiganje računalnika in zadovoljevanje potrebe po radovednosti, kaj se je zgodilo. Živčno prebiranje novic, ugotavljanje zakaj ni šlo gor ali dol, so bili vsakodnevna stalnica. Če se zadeva ni razvila, kot sem pričakoval, sem postal popolnoma brezvoljen, nič se mi ni dalo. Če je šlo v pravo smer in sem zaslužil, je sledila pretirana vzhičenost. Kot pri narkomanu, ki je prejel injekcijo dobrega heroina ali osebi, ki ji diagnosticirajo motnjo bipolarnosti.
Večji del dneva sem presedel pred računalnikom in kot poblaznel spremljal stampedo številk, saj sem imel občutek, da če ne bom zraven, bom kaj pomembnega zamudil in dopustil številkam, da me dotolčejo. Če me je kdo povabil ven, sem sicer šel, vendar sem čutil odpor tisti trenutek, ko sem se moral odmakniti od monitroja. Samo še malo, samo še malo….

Kmalu sem se vse bolj nahajal v rdečih številkah, saj so se napačni investicijski cikli kar kopičili. Bolj kot sem bil v negativnem stanju, bolj sem bil pripravljen tvegati z višjimi vzvodi. Postal sem Forex odvisnež, ki si počasi povečuje odmerke. Po slabem mesecu odvisnosti, sem začutil, da mogoče sploh ne bi bilo slabo, če bi izgubil ves denar, saj bi v zameno spet dobil svoj stari način življenja nazaj. Še seks se mi je zdel voden.

To se je tudi zgodilo. Nekaj napačnih odločitev in vse je izpuhtelo. Konec koncev, saj gre le za 1000 dolarjev. Jaz sem jo še poceni odnesel. Če ne bi poskusil, bi se grizel, da sem izpustil dobro priložnost za zaslužek.

Še z zadnjimi drobci razsodnosti sem hitro odstranil program z računalnika. Celo nekaj časa sem čutil abstinenčno krizo. Nadvse mi je manjkala vzburjenost, ki so jo povzročile nenadne spremembe tečajev, ki so se dogajale večkrat dnevno. Zanimivo je, da z delnicami mešetarim že nekaj let pa nikoli nisem imel takih občutkov.

Zdaj vem, zakaj sem moral v pristopni izjavi navesti poklic in številko, koliko zaslužim letno. Zvedel sem, da je marsikdo postal tako zelo odvisen od tega, da je pripravljen kar naprej nakazovati nova in nova sredstva, češ, saj bo prej ali slej zaslužil in si povrnil izgubo. Samo zadeti mora tistih nekaj malo pipov, pa bo.

Mogoče sem bil nesposoben oz. premalo pameten za vse te analize. Vendar dejstvo, da 90% vseh Forex vlagateljev prej ali slej “popuši” denar, govori, da nas je očitno zelo veliko takih. Če ste med tistimi 10%, potem vam lahko samo prizanesljivo čestitam.
Ravno tako drži, da Forex niti pod razno ni namenjen ljudem, ki so tako ali drugače čustveno naravnani, saj jih lahko izgube pripeljejo na še bolj tvegano trgovanje in s tem tudi k še hitrejšemu propadu.

Da je Forex hudičeva igra pokaže tudi podatek, da je zelo malo ljudi, ki so se pripravljeni igračkati z njim in pri tem uporabljati tuji denar. Obstaja sicer nekaj podjetij, ki vlagateljem obljubljajo 10 ali celo več odstotkov mesečne donosnosti na glavnico, vendar, ko enkrat sam poskusiš, veš, da pri valutnem trgovanju ne obstaja zagotovilo, da bo to večno. Jutri lahko bankrotirajo. Poleg tega pa se zaščitijo z vsemi možnimi klavzulami, tako, da na koncu ne odgovarjajo za nič.

Forex je hujši od delnic, saj kot majhen vlagatelj nimaš absolutno nobenega vpliva. To si lahko privoščijo le centralne banke ali milijarderji. Forex vlagateljem se le servirajo tečaji po katerih so trgovali največji v nekem časovnem zamiku, ki potem veljajo tudi za njih.

Ne glede na sisteme, ki so jih razvili razni poznavalci Forexa, nobeden ni zanesljiv. Tudi njih sem poslušal pri prebiranju forumov, pa moram reči, da so se znali zmotiti ali pa biti hudo dvoumni pri svojih napovedih. Nekaj podobnega kot meteorologi. Po bitki so pa tako ali tako vsi generali. Zato se tudi takšni posredniki, ki trgujejo v vašem imenu, v času, ko ne zadenejo pravega gibanja, zatečejo v navaden piramidalni sistem, ko novi vlagatelji pravzaprav financirajo stare. Zadeva seveda funkcionira, dokler ni napačnih odločitev preveč, ki požrejo preveč denarja za tekočo likvidnost in, ko tudi novi vlagatelji še lahko zagotovijo dovolj novega denarja, ki bi pomagal izplačati glavnice tistim, ki si mogoče takrat ravno zaželijo izstopiti. Dober primer tega je trenutno zelo popularen FinanzasForex sistem, kjer pravzaprav sploh ne moreš pristopiti k vlaganju, če nimaš piramidalnega priporočila drugega, ki že vlaga.
Preverjeno sem slišal za primer nekega takega posrednika, ki je trgoval s tujim denarjem in se občasno zatekal k pomoči piramide. Šlo je za milijone dolarjev. Sprva mu je šlo odlično, vendar je bilo na koncu napačnih odločitev le preveč in je moral pobegniti od razjarjenih in opeharjenih upnikov.

Vsak izmed nas ima pravico razpolagati z lastnim denarjem kot ga je volja. Zase sem trdno prepričan, da bom držal tace stran od Forexa. Pa ne samo zaradi najverjetnejše izgube ampak tudi zaradi njegovih zasvojitvenih elementov.

september 5, 2008 - Posted by | V razmislek

17 Komentarjev »

  1. There’s no such thing as easy money.

    Jaz sem pred 34 leti razmišljal o tem, si naložil program, a sem se po nekaj urah brskanja po forumih odločil, da ga raje nikoli ne zaženem….

    Zdaj poslušam razne ljudi, ki so obogateli s Forexom… in kako fajn je to… daš 300 evrov eni firmi in čez mesec dni imaš 600 evrov.

    Pred kratkim sem prejel CD od nekega online kazinoja, v katerem me obveščajo, da sem med izbranimi, ki so prejeli ta “zlati CD”, ter mi dajejo 1500 evrov denarja, samo če inštaliram njihov program (ki se nahaja na CD-ju), in potem lahko po mili volji ta denar prenesem tudi na svoj račun če mi paše… CD je šel direktno v smeti.

    Komentar od dalimili | september 5, 2008 | Reply

  2. Uuups, napaka, pred 3- 4 leti:)

    Komentar od dalimili | september 5, 2008 | Reply

  3. @Dalimili: Ne bi se mogel bolj strinjat. Bolj kot si starejši, bolj ti je jasna zgornjo modrost o “easy money”. Tebi je vsaj uspelo brez vložitve denarja ugotoviti, da je Forex sranje. Nekateri pa smo za to ugotovitev celo plačali🙂

    Komentar od ateistek | september 5, 2008 | Reply

  4. Še ena modrost: You live, you learn!

    Se mi zdi, da se nisi spet tako zelo opekel, kot se nekateri ljudje, ki vložijo celotno svoje premoženje zato da bi postali instant milijonarji!

    In potem poslušam na Tedniku in v Preverjeno, kako se mi morajo smiliti ljudje, ki nasedajo različnim piramidnim igram…

    No, pohvale, ker si to javno priznal!:)

    Komentar od dalimili | september 5, 2008 | Reply

  5. Lepo bi blo da med temi modrostmi pokomentirata MAT-project, glede na to da že več kot 4 leta odkar je v Sloveniji nosi 8-12% na mesec….

    LP Miholl

    Komentar od Miholl | september 6, 2008 | Reply

  6. Odličen post. Večkrat slišim zgodbe o vlaganju v forex in vsaj 10 % obrestih na mesec ter firmah, ki že več let delajo in so zaupanja vredene… žal mi je teh ljudi, ko bodo spoznali, da denarje ne bo nazaj.

    Hvala za tvojo izkušnjo, bom tudi jaz raje še naprej z delnicami mešetaril🙂
    Me je pa že prijemalo, da bi probal forex.

    Danes je umrla Dafina Milanović, Srbska mama, ki je pred 15imi leti s pomočjo piramidnih bank pobral keš pol miliona srbom…

    Tudi pri Foreksu je precej piramid in bodo prej ali slej padle.

    Komentar od Jernej | september 6, 2008 | Reply

  7. @Miholl: Mat-project; enak sistem kot pri vseh – veliko možnosti za izmišljanje sistemov pač ni – šlo bo, dokler bo dovolj novih ljudi in dokler se ne bo namnožilo preveč napačnih vlaganj v valutne pare. To lahko traja zelo dolgo, tako, da bodo nekateri res fino zaslužili, lahko pa, da bo jutri konec. No ja, jutri ne, ker je trg zaprt, v ponedeljek pa:mrgreen: .

    Komentar od ateistek | september 6, 2008 | Reply

  8. Lepo, da is povedal svojo izkušnjo (ki mimogrede ni nič,posebnega, saj se to zgodi več kot 95% malih ‘playerjev’ na forex-u!). A nisi razmišljaj o tem da so te platforme za igranje forexa z demo denarjem prirejene? Tu so največji dobički firm, ki to prodajajo? Isto kazino, ipd… Ampak dragi moji, na vprašanje o MAT-u (pa nisem vlagatelj) pa nisi odgovoril drugače kot s floskulo, ki jih ponavljajo vsi po blogih in forumih(pametni, neumni, zavistni, ozkogledni, itd…) kot staro ploščo – piramida gor in dol! Ali si prepričan??

    Komentar od salt&peper | september 6, 2008 | Reply

  9. @salt@papaer: Razmišljaj logično. Kako pa misliš, da oni pridejo do tega, da ti lahko vsak mesec izplačajo 10 ali več odstotkov na glavnico? Od kje vzamejo denar? Od investiranja v Forex, kar ne skrivajo in od drugih, novih vlagateljev, ki si jih sposodijo, če jim Forex spodnese. To ni problematično, če napak ni preveč. Če pa jih je, pa mora počit. Za en primer tudi vem.
    Ne pozabi, da so tudi ti posredniki mali vlagatelji, ki so ravno tako na teh Forex platformah, saj dvomim, da imajo milijarde in milijarde dolarjev, da bi se lahko bodli s centralnimi bankami in ostalimi velikimi institucijami, ki nastopajo na pravem denarnem trgu in določali tečaje.

    Komentar od ateistek | september 6, 2008 | Reply

  10. @salt&peper:

    Ja, po tvoji logiki denar raste resnično na drevesih. Kr vzame se od nikoder in se oplemeniti, nato ga pa ti pospraviš v žep.

    Ne razumem demagogije, da je nekdo neumen, zavisten ali ozkogled, zato ker razume način na katerega tovrstne finančne mahinacije delujejo.

    Nekdo mora spušiti, da nekdo dobi. Simple as that. To je vsa logika ekonomije, oziroma finančnega sistema. Sploh ni potrebno prebirati milijone forumov, ali pa se izobraževati, da razumeš enostaven princip po katerem delujejo tovrstni finančni sistemi plemenitenja denarja.

    Komentar od dalimili | september 6, 2008 | Reply

  11. pozdravljeni

    če vas zanima novo forex podjetje, najbolj siguren vložek vašega denarja z 4% obresti na mesec.

    kar vam več obljubijo,je prevara.

    če vas zanima mi pišite

    Komentar od marko | september 7, 2008 | Reply

  12. Slabo ti kaže.

    Komentar od Luka | september 8, 2008 | Reply

  13. @dalimili; na tvoj post se mi ne da odgovarjat, ker (me) nisi razumel…

    saj princip forexa je res več kot enostaven, ko nekdo dobi, drug izgubi – na medvalutnih razlikah – in to je ravno ta famozna igra z ničelno vsoto ali zero sum game…

    @ateistek…, s tvojim zadnjim postom se pa strinjam popolnoma …

    Komentar od salt&peper | september 8, 2008 | Reply

  14. […] Prvi nategnjeni pohlepni vlagatelji No, pa se je zgodilo tisto, kar sem predvideval v tem postu. […]

    Pingback od Prvi nategnjeni pohlepni vlagatelji « ateistek | december 13, 2008 | Reply

  15. ŽIVJO !

    Moj brat Toni si je hitro hotel poplačati kredit za stanovanje, ter je vložil v Forex 24.000EUR. Že več kot eno leto, mu obljubljajo bančno kartico.Kartico je dobil denarja pa ne…Moje mnenje ,NATEGOVANJE LJUDI-PAZITE………

    Komentar od BRANE | oktober 12, 2009 | Reply

  16. @BRANE:

    Ja, jaz tudi poznaam enega takšnega. Kar naprej mu obljubljajo izplačilo denarja, pa to traja že pol leta, medtem pa oni menjajo bančne račune kot po tekočem traku in upajo na nova vplačila oz. nategnjence.

    Komentar od ateistek | oktober 13, 2009 | Reply

  17. Mislim ,da ste tukaj samo tisti ki v tej igri ne veste niti priblizno za kaj gre.
    Se pa strinjam ,da to ni easy-money.

    Komentar od stacos510 | februar 26, 2015 | Reply


Leave a Reply

