ateistek

Papež v ZDA

 Papež je šel v ZDA zaradi institucionalnih potreb po dvigu ugleda katoliške cerkve. Čeprav se ne strinja z Bushem glede iraške vojne, pa v večji meri deli enaka prepričanja kot povprečni republikanec oz. desničar. Žal je res tako, da že en njegov obisk lahko dvigne ugled katoliški instituciji, čeprav vsa gnojnica ostane nedotaknjena. Par kislih nasmeškov, malo mahanja z roko in poziranja pred kamerami s predsednikom in kakšna darovana maša (zakaj se mašam reče, da jih darujejo duhovniki? Če že kdo koga obdaruje, potem so to verniki, s svojim obiskom, drugače bi duhovnik maševal samemu sebi). In za povrh še ščepec populizma – recimo obisk območja, kjer se je zgodil 11.9. – pa je veliko pozabljenega in rehabilitiranega.
Vseeno pa sem bil presenečen, ko sem zasledil proteste. Razne skupine ljudi, ki se ne vklapljajo v idilične predstave katoliškega enoumja, so se končno prebudile in želele pokazati svoje nestrinjanje z njegovo politiko in izločevalno retoriko. Nekaj takega v Evropi še nisem zasledil, sploh v bivših komunističnih državah, kjer je papež že skoraj fanatično oboževan. Kuje se med ideološke zvezde, kot so se nekoč komunistični voditelji. Oprijemljivega javnega nestrinjanja ni zaslediti, kaj šele demonstracij.

ZDA so bile deležne velikih pedofilskih škandalov. Marsikateri indoktrinirani vernik še vedno misli, da so duhovniki večinoma nedolžni in so zgolj žrtve pohlepnih ljudi. To je tisti del fundamentalnih vernikov, ki bi celo lastnemu otroku rekli, da laže, če bi jim zaupal zlorabo. Pedofilske duhovnike znajo celo opravičevati s pedofilijo v šolah. Ampak, pustimo te skrajneže. Saj ne vedo, kaj delajo.
Višina odškodnin, ki jih je izplačala tamkajšnja rimskokatoliška cerkev je bila skupaj 2 milijardi dolarjev. Škoda, da se tudi v našem delu sveta javnost ni bolj zbudila in jih, podobno kot v ZDA, s tožbami in odškodninami pritisnila ob zid. Močno namreč dvomim, da je bilo zlorab kaj manj. Že to, da so ljudi podzavestno naredili za prostovoljne sužnje svoje ideologije, je zloraba, kaj šele pedofilija.

Papež je izjavil, da mu je žal za vse, kar so storili pedofilski duhovniki, vendar pa, kot pripadnik konzervativne struje papežev, vseeno ne bo spremenil ustroja katoliške cerkve, ki bi zaradi svojega zunanjega imidža, znala biti celo magnet za pedofile. Začuda mu ni bilo žal takrat, ko so vse pedofilske afere skušali, tudi z njegovo pomočjo, pomesti pod preprogo.
Pedofili čutijo svoje nagnjenje in vidijo v instituciji katoliške cerkve, ki jo imajo za moralno zatočišče, neko vrsto očiščenja oz. bega pred svojo umazano notranjostjo. Podobno čutijo tudi homoseksualci, čeprav v resnici s homoseksualnostjo ni prav nič narobe. Žal sami zaradi neodobravanja praviloma katoliške okolice, ne mislijo tako. Hecno, ampak zdi se, da bolj ko vrh katolištva neodobrava homoseksualce, več jih bo med duhovniki. To jim je “kazen”. :mrgreen:
Ker se vsaka ideologija lažje prenaša na mlade, nepopisane ljudi kot odrasle – ti že morajo biti narejen ideološki zvarek, ki bo naredil svoj, pričakovan del pri prenosu ideologije, recimo, pripeljal bo otroka h krstu ipd – tako tudi pedofili, ki se skrivajo pod relativno varno krinko duhovniške oprave, zelo pogosto prihajajo v stik z otroki. Prepogosto. Kakšnemu tudi popustijo zavore in škandal je (lahko) tu. Seveda s tem nočem reči, da so vsi duhovniki pedofili. Dovolj je že eden. Človek se vpraša, zakaj pedofilije ni v budizmu, islamu, hinduizmu ali še kje drugje. Mogoče je, pa v tamkajšnjih družbah ni pravih mehanizmov, ki bi jo izbrskali. Mogoče so te družbe še bolj prežete s totalitarizmom verske substance kot je naša.

Advertisements

april 16, 2008 - Posted by | Religije

11 komentarjev »

  1. Priporočam ogled:

    Komentar od b | april 16, 2008 | Odgovori

  2. Ce bi pomislil kaj si napisal…..”dovolj je že en duhovnik pedofil”. To bi lahko razumeli tudi: Dovolj je en Slovenec pedofil, pa smo vsi Slovenci narod enoumnih idiotov, neuravnoteženih osebnosti….itd.
    Povsem logično je, da morajo biti “duhovniki pedofili” obsojeni (preko države in ne cerkve!); verjemem pa, da jih kar veliko obtoženih ni krivih dejanj, ki jih v veliko primerih obtožijo ljudje “za zabavo” ali zaradi gonje proti cerkvi. (glede na napisano mi deluješ zelo podoben njim:P)

    Komentar od anzevovk | april 16, 2008 | Odgovori

  3. Ja, Anzevovk… otroci lažejo… ti grdi, grdi, mali vragi!!!

    Komentar od Foka | april 16, 2008 | Odgovori

  4. Kako pa veš, da ni pedofilije v islamu, budizmu… Pred 50 leti nihče ni niti z besedico omenjal pedofilije v katoliški cerkvi, pa še precej let po tem tudi ne. Po moje mora družba doseči določeno stopnjo zrelosti, da se pedofilija lahko prične vsaj omenjati, v Latinski Ameriki se npr. nič ne govori o pedofiliji v katoliški cerkvi. Prepričana sem, da se bo enkrat pričela pedofilija omenjati tudi v drugih delih sveta. Največ pa je je tako znotraj družin, ne glede na njihovo vero ali nevero. To seveda ni opravičilo za katoliško cerkev.

    Komentar od Metka | april 16, 2008 | Odgovori

  5. @Foka
    A zanikaš? (ne mislim zgolj laganje o pedofiliji)
    Predvsem pa sem mislil na osebe, ki se po dvajsetih ali več letih spomnijo da so bile posiljene (in so hkrati člani antiklerikalnih združenj oz. odkrito sprejemajo takšne nazore).

    Komentar od anzevovk | april 16, 2008 | Odgovori

  6. Prakticno ni verskega gibanja v sodobni druzbi, kjer NE BI prihajalo do kake vrste seksualnih skandalov, pa naj bo to pedofilija ali kake drugacne seksualne “avanture”.

    Komentar od Tomaž Z. | april 16, 2008 | Odgovori

  7. @anževovk.
    —-Ce bi pomislil kaj si napisal…..”dovolj je že en duhovnik pedofil”. To bi lahko razumeli tudi: Dovolj je en Slovenec pedofil, pa smo vsi Slovenci narod enoumnih idiotov, neuravnoteženih osebnosti….itd.—-

    Nisem napisal ničesar spornega. Ne moreš primerjati cerkvene institucije z narodom. Pedofili so tudi med Slovenci. To je neizpodbitno dejstvo. Vendar biti del nekega naroda, ker si se pač naključno rodil na tem območju ni isto, kot biti zavesten pripadnik neke verske institucije. Pojem naroda je veliko bolj abstrakten kot pojem verske institucije, ki jo sestavljajo ljudje z enakim razmišljanjem oz. ideologijo. Substanca naroda lahko vsebuje marsikatero vrsto ljudi, institucija, kot neka zaključena celota z otipljivim imidžem pa si tega ne more privoščiti. Sploh pa ne institucija, ki samo sebe trži z milozvočjem o dobroti, pomočjo drugim in se vsiljuje kot edini in najboljši promotor pozitivnega medčloveškega sobivanja.

    —Povsem logično je, da morajo biti “duhovniki pedofili” obsojeni (preko države in ne cerkve!);—

    Meni bi se zdelo logično, da jih obsodi tudi cerkev. Kaj je že enkrat izjavil nek cerkveni predstavnik? Nekaj v tem kontekstu: Mi nismo krivi, če duhovnik pedofil zlorabi otroka izven delovnega časa. Grozljivo!

    ——verjemem pa, da jih kar veliko obtoženih ni krivih dejanj, ki jih v veliko primerih obtožijo ljudje “za zabavo” ali zaradi gonje proti cerkvi. (glede na napisano mi deluješ zelo podoben njim:P)—-

    Glede na razvitost ameriškega sodnega sistema, sem prepričan, da si ne bi nihče upal kar tako izmišljevati zgodbice in z njimi tožiti RKC. Konec koncev, RKC je tista, ki ima večjo finančno moč kot nek posameznik, ki se jo spravi tožiti. Torej si RKC lahko privošči tudi boljše odvetnike. In če RKC raje pristane na izvensodno poravnavo, to pomeni, da že ve zakaj to počne in zakaj si ne želi sodne bitke. Verjetno ne zato, ker bi bila nedolžna oz. bi razpolagala z boljšim dokaznim materialom.

    Komentar od ateistek | april 17, 2008 | Odgovori

  8. @ateistek
    – Prav imaš, mogoče primer ni bil najboljši – ampak – pa zamenjaj narod z npr. politično stranko, faksom, kakršnim koli društvom….. (vse to so prostovoljne organizacije, kjer se zagotovo najde kakšen pedofil)
    – taki kot ti ves čas poudarjajo prevelik vpliv RKC na politiko in na delovanje pravne države…..hkrati pa bi rad da RKC nad duhovniki izvaja sodno oblast, ki je IZKLJUČNO v domeni države. Kaj dejansko zdaj hočeš? (jaz bi raje neodvisno sodstvo v domeni države)
    Se pa tudi ne strinjam z nobenim, ki pravi, da ima duhovnik delovni čas….zame duhovništvo ni nobena služba! To je njihov način življenja in takega morajo sprejeti!
    – Glede na veliko število oprostilnih sodb že samo po sebi dokazuje, da to kar govoriš ni res (verjel bi vpliv odvetnikov na 10% tožb….ampak 60%?) V primeru pedofilije pa se strinjam zgolj s tem, da mora biti kaznovan posameznik (oz. ON SAM plačati visoko odškodnino), saj kolektivne odgovornosti za kazniva dejanja kazensko pravo ne sprejema že od srednjega veka naprej!

    Komentar od anzevovk | april 17, 2008 | Odgovori

  9. @anzevovk:
    Tvoja primerjava spet ni prava. Marsikateri cerkveni zastopnik, bi znal biti užaljen ob dejstvu, da RKC primerjaš z nekim društvom ali politično stranko. Namreč, v Sloveniji se vsak ideološki povprečnež izjasni za njenega pripadnika, kar ji daje veliko družbeno moč, ki prerašča omenjene primerjave.
    Verjamem pa, da je toliko bolj boleče spoznanje, da so tudi v njenih vrstah lahko pedofili. Zaradi šoka sledi histerično zanikanje, opravičevanje in podobno.

    Nihče ne zahteva, da RKC nad duhovniki izvaja sodno oblast ampak, da jasno in nedvoumno obsodi vsakega duhovnika, ki prestopi mejo dopustnega in ga ovadi sodni oblasti. Ne pa, da ga zgolj prestavi v drugo župnijo, kot je bila in je mogoče še vedno navada v primerih, kjer ni večjega odmeva javnosti.

    Katoliška cerkev je v ZDA za odškodnine izplačala 2 milijardi dolarjev, kar je ogromno denarja. Verjetno ga ni izplačala kar tako, na pamet, ker si nekdo nekaj izmišlja. To sploh ni sporno. Zlorabe so se dogajale, to prizna celo papež.
    Ker so pedofilske zlorabe nastale pri njeni dejavnosti zaradi slabih duhovnikov, ki jim je dala mandat, je prav, da se obsodi celotna RKC, saj očitno nima pravih mehanizmov, kako se obvarovati pred takimi duhovniki. Ravno nasprotno je, človek dobi občutek, kot da bi jih varovala. Namreč, slišati javno kako je RKC ovadila slabega duhovnika državnim oblastem, je kvečjemu izjema kot pravilo. Vedno so žrtve tiste, ki sprožijo postopke. Če bi to naredila RKC, se krivda ne bi generalizirala.
    Glede na to, da deluje že skoraj dva tisočletja, bi se lahko že kaj spomnila, kako se obvarovati take duhovščine. Če se je spomnila učinkovitih sredstev, kako pridobiti in obdržati premoženje v svoji lasti, bi lahko tudi na tem področju uporabila malo svojih institucijskih sivih celic. Verjetno jim to ni bilo treba, saj je družba do predkratkim prenašala tudi to njihovo napako. Zdaj je pa bilo dovolj. No, vsaj v ZDA. Upam, da bo Evropa pokazala vsaj malo zdrave laičnosti.

    Komentar od ateistek | april 17, 2008 | Odgovori

  10. Katoliška cerkev bi se morala opravičiti človeštvu za svoj obstoj.

    Komentar od PF | april 17, 2008 | Odgovori

  11. @PF: Takšno te imam rad :mrgreen:

    Komentar od ateistek | april 17, 2008 | Odgovori


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: