ateistek

Množični pomor

Pomor tjulnjev V teh dneh so se v Kanadi začeli, zakonsko dovoljeni pomori mladičev tjulnjev. Oblastniške glave so odločile, da jih lahko pobijejo do 275.000. Gre torej za številko prebivalcev Ljubljane, če bi tjulnje spremenili v ljudi. Kanadska vlada pravi, da je populacija živali dovolj velika, da letošnji pomor ne bo bistveno vplival na število. No, tudi pomor 275.000 Kanadčanov verjetno ne bi vplival na njihovo število. Da gre za nedopustno sprenevedanje pokaže dejstvo, da vlada ne omenja pomora, ki se v resnici zgodi zaradi potreb po krznu ampak vse skupaj zapakira v kontekst življenjskih potreb ljudi.

Modna industrija in podobni lobiji pač tudi tukaj odigrajo svojo vlogo. Modni kreatorji kot samovšečni diktatorji že imajo skicirane krznene obleke za kar potrebujejo material. Če ste kdaj imeli priložnost pogledati, kako ti pomori zgledajo v praksi in potem vseeno obleči tako krzno, mora biti z vami nekaj hudo narobe. Vem, nekdo mi bo rekel, da se podobni pomori dogajajo vsakodnevno tudi pri kravah, prašičih, kokoših, puranih, itd. Očitek bi bil na mestu, če bi se vse te živali ubijale zgolj zaradi krzna oz. usnja. Vendar pa je potreba po prehrani in mesu pomembnejša kot ubijanje živali zgolj zaradi enega vidika, krzna. Konec koncev, obstaja izjemna ponudba umetnega krzna, čeprav se mi tudi to zdi sporno, saj pomeni neko podzavestno željo po pravem. Krzno ob takem razvoju tekstilne industrije in materialov, v 21. stoletju preprosto ni več potrebno. Kdor ga nosi kaže svojo neotesano, neosveščeno in primitivno, pračloveško stran. Človeku danes pač ni več potrebno zgledati tako kot so jamski ljudje. Še manj pa razmišljati.

Mlade, razposajene tjulnje, ki s črnimi očkami veselo zrejo v svet kaka dva tedna in se brezskrbno igrajo na morskih obalah tako obiščejo človeški morilci, ki jih obkolijo. Ko se krog dovolj zoža, se začne pokol. Z dolgimi palicami jih tolčejo po glavah. Nedolžno belino njihovega mehkega krzna kmalu zamaže rdeča kri, ki jo sprožijo brutalni udarci hladnih okrutnežev. Ko mladički umirajo, jih pri živem telesu oderejo, krvava, še topla in kadeča trupla pa pustijo na obali. In tako, če bodo imeli možnost, bodo ponovili 275.000 krat. Mogoče bo nesrečnim živalim letos pomagala narava, saj so ledene plošče tanjše kot ponavadi.

Le kaj hodi vsem tem morilcem po glavi, ko neusmiljeno tolčejo s palicami po tistih belih glavicah, ki spuščajo cvileče zvoke bolečine? Verjetno le to, kako čim boljše odreti mladiča in pri tem čim manj poškodovali krzno. Dolarji so pač dolarji. Pa zasluženi brutalno ali ne. Človeška ekskluzivnost in večvrednost, ki si jo rad pripisuje, se še enkrat pokaže kot kruti vic. Človek ima to sposobnost, da krutost nekega dejanja opere s številkami denarja.

Srce človeka lahko sodimo po tem, kako ravna z živalmi (Immanuel Kant)

Advertisements

april 1, 2008 - Posted by | V razmislek

24 komentarjev »

  1. Heh, zanimivo, da citiras Kanta, ki je trdil, da z mucenjem zivali ni samo po sebi cisto nic narobe, saj si zasluzijo enako “spostovanje” kot katerikoli drugi predmet (recimo miza ali kamen). Muciti jih je nemoralno samo zato, ker bi to kazalo na nas odnos do ljudi – vendar je to tudi EDINI razlog.

    Sicer pa moram reci, da ne vidim bistvene razlike med ubijanjem tjulnjev in surovim ravnanjem s kravami in piscanci. Edina razlika je, da so mladi tjulenjcki luskani, krave pa niso. Mi pa meso potrebujemo ravno toliko kot krzno.

    Komentar od Tea | april 1, 2008 | Odgovori

  2. —–Heh, zanimivo, da citiras Kanta, ki je trdil, da z mucenjem zivali ni samo po sebi cisto nic narobe, saj si zasluzijo enako “spostovanje” kot katerikoli drugi predmet (recimo miza ali kamen).—-

    Kot kaže po citatu, je spremenil mnenje.

    –Sicer pa moram reci, da ne vidim bistvene razlike med ubijanjem tjulnjev in surovim ravnanjem s kravami in piscanci. Edina razlika je, da so mladi tjulenjcki luskani, krave pa niso.—-

    Edina razlika? Kaj tudi naši kmetje krave odirajo ko so še žive in jih tepejo po glavi s palicami do smrti?
    Ne gre se za to, kako so tjulni luškani ali ne, gre se za način in namen tega početja.

    —Mi pa meso potrebujemo ravno toliko kot krzno.—

    Kateri mi? Mogoče ti? Jaz že nisem med njimi.

    Komentar od ateistek | april 1, 2008 | Odgovori

  3. Ce tako razumes Kanta, potem si moras prebrati se kontekst.

    V kaksnem smislu pa ti potrebujes meso?

    Komentar od Tea | april 1, 2008 | Odgovori

  4. Kontekst Kanta sem pač dojel tako kot sem ga. Če je po tvojem dojemanju nepravilno, se ti opravičujem. Vendar mnenja ne bom spremenil zgolj zato, da bo drugemu odgovarjalo. To potem nisem več jaz.

    Potrebujem meso zaradi prehrane. Ne več kot enkrat na teden. Krzna pa ne potrebujem zato, da bom oblečen in da me ne bo zeblo.
    In še nekaj ne razumem: tvojega vrtanja. Kaj bi sploh rada povedala? Da je to masakriranje opravičljivo z gojenimi kravami in piščanci in da sta potreba po mesu in krznu enakovredni potrebi, kjer ni substitutov?

    Komentar od ateistek | april 1, 2008 | Odgovori

  5. Rada bi povedala tri stvari:

    1.Motis se, ce mislis, da meso potrebujes kaj bolj kot krzno. Substitutov imas na voljo vec kot dovolj.

    2. Motis se, ce mislis, da z zivalmi za hrano ravnajo kaj bolje kot z zivalmi za krzno.
    http://www.meat.org/

    3. Glede Kanta pa ne gre za mnenje ali interpretacijo, ampak za dejstva: Kant v Metafiziki morale trdi, da ljudje ne smemo biti kruti do zivali izkljucno zato, ker s tem lahko postane krut tudi nas odnos do ljudi. Strogo gledano pa po njegovem do zivali nimamo nobenih dolznosti, niti one nimajo nikakrsnih pravic, ker niso racionalne in zato nimajo dostojanstva, ki bi si zasluzilo spostovanje.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Categorical_imperative#Cruelty_to_animals

    Komentar od Tea | april 2, 2008 | Odgovori

  6. […] v tujini. Letos so ubili 275 tisoč tjulnjev. Toliko kot je prebivalcev Ljubljane, ugotavlja sosed ateistek. Če približno izračunamo je to za 34375 krznenih […]

    Pingback od Tjulnji in krave « uros1981 | april 2, 2008 | Odgovori

  7. Ker si mi očitno določila, kako mislim, bom enako naredil zate.

    1. Motiš se, če misliš, da krzno potrebuješ bolj kot meso. Naravnih substitutov za krzno imaš več kot dovolj, saj se piše 21. stoljetje in je čas pračloveka minil. Pravih, naravnih substitutov za meso ni.

    2. Motiš se, če misliš, da morajo zato, ker grdo ravnajo z živalmi za prehrano, prvenstveno zaradi malomarnosti, pomanjkanja občutka za žival in nižanja stroškov mesne industrije, enako početi tudi z živalmi zaradi banalne potrebe po krznu.

    3. Prav. Naj trdi kar hoče.

    Komentar od ateistek | april 2, 2008 | Odgovori

  8. Ateistek, ni substitutov za meso? Jaz ze 14 let zivim brez mesa, od tega sem 5 let zivela brez vsakrsnih zivalskih izdelkov, pa mi prav dobro gre. Mislim, da si narobe razumel Tein point, da lahko clovek prezivi tako brez krzna kot brez mesa.

    Se strinjam, da je pomor tjulnjov katastrofa in ga obsojam. Ampak se pa tu strinjam s Teo in ne vidim bistvene razlike med ubijanjem tjuljnov in ostalih zivali (koncni rezultat je isti–smrt zivali za korist cloveka).

    In Tea, meni so mlade krave luskane, okej?

    Komentar od Tina. | april 2, 2008 | Odgovori

  9. Dejansko ne razumem, kaj ti beres. Komu odgovarjas? Kje sem rekla, da krzno potrebujem bolj kot meso? Vse, kar ti hocem povedati, je, da bodi KONSISTENTEN v svoji kritiki.

    Komentar od Tea | april 2, 2008 | Odgovori

  10. Mislim,da je to zelo delikatno področje. Pomor tjulnjev je definitivno ena velika katastrofa. Po mojem mnenju pa ne gre tega enaciti z ubijanjem zivali za prehrano. Strinjam se..obstajajo mnogi posnetki o krutosti takih ubojev. Ker pa jem meso in ne cutim nobene potrebe po tem, da ga ne bi jedel, pac ne razmisljam o tem kako je bila zival ubita.

    Definitivno pa bodo borci za zascito zivali imeli po vedati se veliko krepkih ne glede na to a gre za poboj tjulnjev ali za ubijanje zaradi potreb prehrane.

    Moje skromno mnenje pa je da ne gre pretiravati ne v eno in ne v drugo skrajnost, ker obe skrajnosti imata
    le negativne posledice.

    Komentar od sigi | april 2, 2008 | Odgovori

  11. @Tina: Ne rečem, da se ne da preživeti brez mesa. Smatram pa, da neka smotrna uporaba mesa vseeno bolj koristi telesu, kot popolno črtanje. Poučili so me, da telo lažje črpa določene sestavine iz živalske kot rastlinske hrane. In v tem kontekstu ni pravega substituta za meso. Dopuščam pa vsakomur, da izbere svojo pot. Jaz sem svojo tudi našel in se krasno počutim.

    @Tea: KONSISTENTNOST mi nalaga, da dajem prehranske potrebe pred potrebo po krznu. Če si mesna industrija očitno lahko privošči nehumano ravnanje z živalmi, to še ne pomeni, da si ga lahko privoščijo vsi drugi. Če pa si ga, potem gremo vsi na ceste in pobijati vse živalsko, kar leze in gre ter se pri tem zgovarjati na mesno industrijo. Mačke, pse, srne, medvede, zajce, raznorazne ptice in še kaj dajmo razteleševat, ker to počne tudi mesna industrija. Je to tvoja konsistentnost?

    @sigi: Podpišem.

    Komentar od ateistek | april 2, 2008 | Odgovori

  12. Ne. “Moja” konsistentnost je, da se ne zgrazam nad ravnanjem nad zivalmi A, medtem ko sprejemam *enako* ravnanje nad zivalmi B samo zato, ker izdelke iz zivali B uporabljam, tistih iz zivali A pa ne. (Dejstvo je, da izdelkov iz zivali B ne potrebujes, zato nehaj s temi izgovori.)

    Se enkrat: dejstvo je, da mesa NE POTREBUJES, enako kot ne potrebujes krzna. Izgovorov, da si pac “izbral svojo pot”, bi se enako lahko posluzili tisti, ki nosijo krzno. In vendar se ti zdi njihovo ravnanje nesprejemljivo. Zakaj je torej tvoje ENAKO ravnanje z drugimi zivalmi sprejemljivo?

    Pa se nekaj: a nosis usnjene cevlje? Jih potrebujes kaj bolj kot krznen plasc?

    Komentar od Tea | april 2, 2008 | Odgovori

  13. Enačenje med nošenjem krzna iz mladih tjulnjev in prehranjevanjem odločno zavračam. Meso POTREBUJEM. To je dejstvo, ki v tej družbi uživa najširši družbeni konsenz. In to meso ni iz živali, ulovljene v naravi ampak iz živali, ki je zato gojena. Drugače je sploh ne bi bilo. VENDAR, to ne pomeni, da podpiram brutalnost mesne industrije, saj bi lahko meso pridelovali tudi na drugačen, bolj sprejemljiv način, če bi to hoteli oz. če bi bila sprejeta ustrezna zakonodaja in se vršila kontrola. Pridelava krzna iz mladih tjulnjev pa zaradi nezmožnosti drugačne pridelave avtomatično pomeni surovo pobijanje. Nekdo, ki bo oblekel krzno iz mladih tjulnov avtomatično podpira takšno pobijanje, saj se drugače do točno tega krzna ne da priti.

    Ja, usnjene čevlje potrebujem bolj kot tjulnov krzneni plašč. Ne bom pa kupoval čevljev iz usnja živali, ki jo ubijejo zgolj zaradi usnja. Raje bom izbral kravjega. Dejstvo je, da je usnje stranski in ne osnovni produkt zaradi katerega je krava ubita. Pobijanje tjulnov pa je skoraj izključno zaradi krzna.

    Absolutne konsistentnosti ni, saj so tudi vegetarijanci do neke meje nekonsistentni. Bivanje vsakega človeka na tem planetu pomeni določeno ceno zanj. Vprašanje je le, kolikšna je ta cena.

    Komentar od ateistek | april 2, 2008 | Odgovori

  14. kljub temu, da je (ali za hrano ali za krzno) oboje ubijanje, je po mojem potrebno med njima potegniti črto. kot je rekel sigi je to zelo delikatno področje. na eni strani so prosto živeči tjulnji, ki živijo boga dva tedna, preden jih s kolom po glavi, na drugi imamo živali, rejene za prehrano, ki jih ubijejo po dveh mesecih rapidne rasti (piščanci) ali pa v ujetništvu na meter dolgih ketnah životarijo v nedogled (mlekarice recimo), nekje vmes pa se znajdejo še živali, ki jih gojijo na krznarskih farmah in v laboratorijih uporabljajo za preizkuse. ne glede na način uboja se tem živalim ne godi dobro, in debata o “boljše ali slabše” je na tem mestu povsem odveč. kar se mene tiče noben še tako sprejet družbeni konsenz ne zmore legitimirati ravnanja z živalmi v prehrambeni industriji, kljub temu, da so le-te za to gojene, tjulnji pa pač ne. to ne more služiti kot argument, vkolikor hkrati vsaj napol ne podpiraš krznarskih farm, kjer so živali prav tako gojene. a moralna odgovornost do živali je stara in kompleksna debata, pri kateri nič kaj ne kaže na v bližnji prihodnosti jasen epilog. vseeno pa se strinjam, da je reja in ubijanje živali za prehrano vseeno bolj diskutabilna in relativna kot ubijanje in reja za popolnoma kapriciozno nošnjo krzna. in ja, jeba, vedno pač ne moremo bit konsistentni. sem poskusila s čevlji iz umetnega usnja. moje noge so dale kategorični veto. tukaj pač postavljam svoje interese pred živalske, doslednost in morala gor ali dol.

    Komentar od salvia | april 3, 2008 | Odgovori

  15. Mene je sram, ko gledam take in podobne svinjarije, ki si jih ljudje privoščimo – popolnoma nepotrebno uničevanje življenja.

    Komentar od Tečnstrdesc | april 4, 2008 | Odgovori

  16. Prehrana brez mesa je teoretično možna pri odraslih ljudeh, kar se otrok tiče se ti sicer lahko prehranjujejo lakto-ovo vegetarijansko, vegansko pa nikakor ne, čeprav so danes na voljo vitaminski preparati z vitaminoma B12 in cinkom. Za absorbcijo vitaminov B kompleksa in mineralov kot so cink, železo in kalcij je najboljša hrana živalskega izvora, ker je absorbcija iz nje bistveno boljša, kot je iz rastlinske hrane, kjer absorbcijo preprečujejo fitati. V nobenem primeru ne podpiram ubijanja živali, tjulnjev in drugih divjih vrst živali pa sploh ne, sploh če so povrh vsega še ogrožene. Dejstvo je, da tudi vegetarijanci kdaj uporabljate lepilo, ki se pridobiva iz živali… Problem klavnih živali je v nesmiselnem številu zakolov le teh, kajti dnevno ne pojemo toliko mesa, kot ga “proizvedemo”. Odvečno meso tako konča v sežigalnicah ali se ga predela v mesnie izdelke. Pri vsej množični moriji klavne živine, ki je, kakorkoli vzamemo, pred izkrvavitvijo in razsekom humano omamljena, je morija tjulnjevih mladičkov nepotrebna. Gre za izživljanje agresije določenih moških predstavnikov (žensk ni med njimi) nad nemočnimi mladiči. In Ana… mlekarice že dolgo niso več privezane na kratki verigi, razen v kakšni zakotni državi, saj je že dolgo znano, da je mleko boljše kvalitete, pa tudi količinsko ga je bistveno več, če imajo kravice glasbo, rotirajoče krtače za praskanje in masažo hrbta, avtomatsko napravo za črpanje mleka, kamor gredo prostovoljno takrat, ko začutijo, da so vimena dovolj polna.

    Komentar od Foka | april 5, 2008 | Odgovori

  17. —–Gre za izživljanje agresije določenih moških predstavnikov (žensk ni med njimi) nad nemočnimi mladiči—-

    No, če žensk ni takrat, ko je potrebno izživljanje agresije, pridejo na vrsto kasneje, ko je potrebno krzno nosit :mrgreen:

    Komentar od ateistek | april 5, 2008 | Odgovori

  18. @foka: glede mlekaric, vzamem nazaj. nisem vedela. eem, mogoče sem komu nevede ukradla nick, ampak nisem ana.

    Komentar od salvia | april 5, 2008 | Odgovori

  19. Sej res… od kje meni Ana???? :S

    Komentar od Foka | april 5, 2008 | Odgovori

  20. Jo, Ateistek, kdaj bo kakšna malo manj krvava in malo bolj seksualna tema? Da se bom lahko razkomentiral? 😉

    Komentar od Glavca | april 6, 2008 | Odgovori

  21. @Glavca: Za to pa imamo tvoj blog, he,he..Priznam, zadnje čase nisem nič pogledal kaj se kaj Gabru dogaja.. 🙂

    Komentar od ateistek | april 6, 2008 | Odgovori

  22. http://www.vegetariansareevil.com

    Komentar od b | april 9, 2008 | Odgovori

  23. @b: Ta stran je pa druga skrajnost..

    Komentar od ateistek | april 9, 2008 | Odgovori

  24. Roko na srce, so vegetarijanci največji dvoličneži. Kaj je odgovorno za trenutno največjo izsekavanje amazonskih pragozgodv in posledično izumiranje rastlinskih in živalskih vrst? SOJA. Kdo je največji uporabnik soje in zakaj se je njena uporaba naglo povečala v zadnjem desetletju? Odgovor je na dlani.

    Eno je pobijanje namensko! gojenih živali za namene prehrane (ki ne vplivajo na naravno ravnovesje), eno pa je jemanje živali iz narave. Če hočejo pobijati tjulnje za industrijsko predelavo, jih naj vzgajajo namensko v te namene – tako kot delajo s krokodili – one v naravi pa naj pustijo pri miru, ker rušijo naravno ravnovesje.

    Komentar od pijanec | april 15, 2008 | Odgovori


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: