ateistek

Kje je “moje” drevo?

Sekvoja Grrr, ma tako sem jezen na soseda. Ravno vrnil sem se domov, začel vleči stvari ven iz kovčka, ko sem opazil, da je v sobi nekam čudno svetlo. Pogled skozi okno mi je skoraj vzel sapo. Bedak od soseda je posekal tako lepo drevo, ki sem ga leta in leta občudoval kako je rastlo. Letos je tudi tako lepo in bujno cvetelo. Pogled z okna je bil prijeten, direktno v krošnjo drevesa s katero se je veter rad igral da je pomirjujoče šelestela. Neštetokrat sem ga opazoval, ko se je razbesnela poletna nevihta. Ko je šumelo po krošnji, sem vedel da dežuje ne da bi sploh pogledal skozi okno. Pozimi mi je debelina snega na vejah povedala koliko ga je zapadlo. Ptiči so se radi zadrževali v njegovi krošnji in peli. Zvečer mi celo ni bilo potrebno spuščati rolet. Če tega ne naredim zdaj, me lahko opazuje cela ulica.
Zdaj vsega tega ni več. Zvoki prometa, ki prihajajo s ceste, so zdaj bolj izraziti. Ko pogledam skozi okno vidim samo še grd asfalt, avtomobile in grozno, zevajočo luknjo kjer nekaj manjka.

Prepričan sem, da ga je posekal za prazen nič. Počakal bom še malo, da vidim, če mogoče ne pripravlja kakšno preureditev svojega, sicer zelo grdega, nasmetenega vrta (še en večni nostalgik, ki se ne more rešiti odvečne krame), kjer je bila edina lepa stvar to, zdaj pokojno drevo.

p.s. kot nalašč nikjer ne najdem slike “mojega” drevesa, zato je slika simbolična. Kot zanimivost pa nekaj podatkov z wikipedije:
Drevo lahko primerjamo s kemično tovarno. Za primer si oglejmo bukev. V 80 letih lahko zraste 25 m visoko. Krošnja ima premer 15 m, prostornino 2700 m3 in 800.000 listov s skupno površino 1600 m2, ki zasenči 160 m2 tal. Vsako uro porabi 2,3 kg ogljikovega dioksida in 1 kg vode ter proizvede 1,6 kg grozdnega sladkorja in 1,7 kg kisika. Ta kisik zadostuje za dihanje 10 ljudi. V 80 letih tako predela 40 miljonov m3 zraka.”

september 28, 2007 - Posted by | Narava, Vsega po malem

2 Komentarjev »

  1. Verjetno mu je zmanjkalo lesne biomase za kurjavo, pa je bila to edina rešitev…
    Sej se hecam, cepec je pač cepec… Bejži vedet kaj mu je šinilo v mozak!

    Komentar od Foka | september 28, 2007 | Reply

  2. Viš, preveč po svetu potuješ, tacajt ga pa sosedje lomijo … dobesedno.

    Komentar od Saška | september 28, 2007 | Reply


Leave a Reply

