ateistek

Vrnite nam nočno temo

Nebo - Cres Pred kratkim je vlada Republike Slovenije sprejela Uredbo o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja. Svetlobno onesnaževanje je v Sloveniji v zadnjih 15 letih izjemno hitro naraščalo, zato je bilo nujno upoštevati argumente naravovarstvenih organizacij, ki so si 12 let prizadevale za sprejetje ustrezne regulative.

Uredba omejuje svetenje v bivalne prostore in zahteva zmanjšanje porabe energije za javno razsvetljavo.

V svetu je bilo izvedenih več raziskav, ki kažejo na povečanje pojavnosti rakavih obolenj, če so med spanjem ljudje ali živali izpostavljeni umetni svetlobi. Svetloba v nočnem času zmanjša tvorjenje hormona melatonina, melatonin pa je eden od pomembnih antioksidantov, ki ščiti pred rakavimi obolenji.

Prva stvar, ki jo ob taki uredbi pomisli tečni ateist, kot sem jaz, je ali bo RKC zdaj manj nasilno osvetljevala svoj, po večini subvencionirani ideološki ponos, ki je skoraj na vsakem hribčku. Naivnež, kot da odgovora ne bi poznal. Pomisli sem tudi na vso energijo ki tako nepotrebno izpuhti v zrak.

Nekoč sem se v nočnem času vračal z minhenskega letališča v Ljubljano. Ko sem se čez par ur peljal mimo Lesc in Radovljice, sem za hec začel šteti osvetljene cerkve, ki sem jih lahko videl s ceste po pokrajih. Naenkrat so mi zbudile pozornost. Verjetno zato, ker jih pri vožnji skozi Nemčijo in Avstrijo sploh ni bilo toliko opaziti. Ko sem prišel do številke 30, sem odnehal. Pa ne zato, ker bi že bil v Ljubljani. Ni se mi več dalo. Kot bi se znašel v pravi vatikanski provinci. Dobrodošel doma, sem takoj pomislil.
Če sem že na tistem koncu, velja omeniti tudi ogromni Mobitelov reklamni pano ob omenjeni gorenjski avtocesti v smeri Ljubljane, ki je postavljen tam nekje pri Kranju ali malo naprej. Ni ga težko zgrešiti, saj v temni okolici, kjer ni nič pozidanega, kar žari ob robu gozda. Ogabno.

Nekega popoldneva sem bil na Šmarni gori in sem pogledal za močno lučjo, ki razsvetljujejo tamkajšnjo cerkev. Imel sem kaj videti. Kopica mrtvih žužel, ki so umrle samo zato, ker nekdo rad razkazuje svoje ideološke mišice. Mogoče se bo nekomu na prvi pogled zdela trditev, da je za Slovenijo veliko bolj pomembna žuželčja populacija kot razsvetljevanje katoliški kulturnih objektov, absurdna. Meni ni. Ravno tako neštetim žuželkam, ki jim take luči lahko pomenijo smrtno obsodbo namesto, da bi živele in funkcionirale v okvirjih, ki jim jih je opredelila narava.

In kaj pravi nova uredba o osvetljevanju kulturnih spomenikov, kamor smo uvrstili tudi katoliške molilnice? Nič posebnega, morali bodo biti osvetljeni z nižjimi nivoji. Kaj to pomeni v praksi, ne vem. Verjetno novo sprenevedanje. Sem pa prepričan, da to ne pomeni, da bodo od začetka veljave te uredbe cerkve neosvetljene. Tega scenarija okoli predelov cerkva ne bo. Tako kot tistega, da bi dokončno znižali katoliški ropot in hrup, ko se je pisala uredba o hrupi. Če se prav spomnim, so zvonove prekvalificirali v neko drugo kategorijo in jih tako izvzeli.

Penetracija katolicizma v tkivo družbe je preprosto prevelika. Z osvetljevanjem cerkva je treba pregnati temo, ki je očitno nekaj slabega pri RKC in njenih vernikih. Naj se vidi, tudi v trdi temi, komu na področju verskih industrij, pripada ta prostor.

september 3, 2007 - Posted by | Religije, Slovenija

2 komentarja »

  1. in potem še mladino preženejo ker v cerkvi vadijo jogo 🙂 nezaslišano

    Komentar od samuelion | september 3, 2007 | Odgovori

  2. Jah, katolištvo je ekumenizmu vedno dajalo poseben prostor…Brco v rit.

    Komentar od ateistek | september 3, 2007 | Odgovori


Oddajte komentar

