ateistek

Pokol v Virginiji

BerettaGrozno. Nekdo vzame orožje v roko in v stilu filmskih junakov preprešeta telesa vseh, ki se v tistem trenutku nahajajo v njegovi bližini. Popolnoma zamaknjen um na koncu le odkrije, da pa je mogoče naredil napako in pokonča še sebe. In kje je prišel do orožja? Mogoče v omari staršev ali kar v bližnjem supermarketu.

In nato sledijo hinavske besede predsednika, ki pove, da je nadvse pretresen ob dogodku. Torej, predsednika, ki podpira usmeritev ameriške družbe k čim lažji dostopnosti do orožja. Besede človeka, ki ima raje profit od prodaje orožja kot človeška življenja. Hinavsko do obisti. Bolj bi ga cenil, če bi bil preprosto tiho.

Berem, da naj bi zagovorniki celo izjavili, da je ta dogodek še bolj jasen dokaz, da bi morali imeti ljudje še več orožja in bi take norce hitreje zaustavili. Norce, ki so mogoče kupili orožje ravno pri njih. Torej, ljudje naj bi ga imeli ob sebi vsak trenutek, saj nikoli ne veš kje bo počilo. Fokus razmišljanja se vedno usmeri le na dejanskega morilca in nikoli na potencialnega. Si predstavljate, da bi res vsi imeli orožje zato, da se “zaščitimo”. Kaj sploh pomeni zaščita in kako si jo vsak od nas razlaga sploh potencialni morilci, ki v določenem odstotku obstajajo prav v vsaki družbi? Dejstvo je, da v primerni družbeni klimi, kot je recimo vojna, taki posamezniki vedno pridejo na površje pa ne glede na to ali zastopajo pravo ali napačno stran.
Lažje ko je nekomu odvzeti življenje, manjšo vrednost ima. Vrednost ene pištole. Bolj ko je orožje nedostopno, več truda je potrebno vložiti, da ga dobiš in manj bo potencialnih morlicev postalo dejanskih. Orožarski lobiji se kvečjemu veselijo takih dogodkov, saj se bo verjetno še povečala prodaja in tako se bo spirala vse bolj poglabljala in bližala k svojemu izvoru, ki so ga ZDA že imele v času Divjega zahoda. Zato pa tudi potrebujejo tako močan pravosodni sistem, da lahko spiralo vsaj na trenutek zaustavi. Trenutno v ZDA vsako leto umre okoli 30,000 ljudi zaradi strelnega orožja, v sosednji Kanadi, kjer orožje ni tako lahko dostopno pa je ta številka občutno nižja.
Absolutno se zavzemam za svobodni trg, vendar v določenih primerih pa tudi ta ne nudi rešitve. Svobodni trg na področju orožja hrani samega sebe zaradi potreb ljudi po popravi krivic izven njihovih zmožnosti ali sodnih dvoran.
Maščevanje je vedno sladko, pravijo. Malo koga od njih je briga za vzrok maščevanja, ki je lahko otročje preprost oz. banalen in za čas ko orgazmično zadovoljstvo maščevanja popusti.

Advertisements

april 17, 2007 - Posted by | Vsega po malem

18 komentarjev »

  1. Jaz pa se sprašujem, zakaj je po razvitem svetu med mladimi vse več nasilja? V opevani družbi medu in mleka so mladi vse bolj nezadovoljni, z vse manj ciljev, ambicij, entuziazma… Hm.

    Komentar od PF | april 17, 2007 | Odgovori

  2. tale o vse vec nasilja je bolj za lase privlecena.
    priporocam: http://www.edge.org/3rd_culture/pinker07/pinker07_index.html

    Komentar od Tea | april 17, 2007 | Odgovori

  3. Kako lahko ateist govori o vrednosti življenja – in se še zgraža, če ga kdo vzame? Če je vse nič in slučaj, potem je tako ali tako človek samo kup mesa. Jap logika tvoj nazor vodi prav v to, nad čemer se tule zgražaš.

    Komentar od Tedi | april 17, 2007 | Odgovori

  4. Nimam pojma o raznih statistikah in primerjavah med različnimi obdobji, vendar pa lahko spremljam dogajanje v šoli svojega sina in ga primerjam s svojimi izkušnjami in sori, nasilja in agresivnosti je dan danes veliko, veliko več.
    V “mojih” časih je bilo za agresivno dejanje smatrano jezikanje učitelju, danes je to nekaj običajnega, v “mojih” časih so se sošolci sicer stepli med sabo, vendar so bili kakšni krvavi zaključki prej izjema, kot pravilo, danes se porivajo po stopnicah, se tolčejo po glavah in zlomljena roka ali noga je še srečen izkupiček. O tej zadevi sem razmišljala že nekaj tednov nazaj na osnovi dogodka, ki se je zgodil v razredu našega sina http://www.sasagercar.com/22-kdo-je-kriv.html in očitno sem imela v sebi nekaj preroškega 😦

    Komentar od Saška | april 17, 2007 | Odgovori

  5. Tedi, če je tukaj kaj ničelno, je tvoje razmišljanje o ateizmu in meni. Mah, ne da se mi več razlagat….Vse lepo piše pod “mojim nazorom”..Če kaj ne razumeš, vprašaj, brez teh napadanj…Gre spet za Ver-a s Financ?

    Komentar od ateistek | april 17, 2007 | Odgovori

  6. Saška,
    se strinjam, tudi meni se zdi, da je danes več nasilja med mladimi. Če pogledam samo našo ulico, je stanje več kot alarmantno. Streljanja (tisto streljanje, ki se je nedolgo nazaj zgodilo v Šiški, je bilo praktično pod mojim oknom), obračuni komaj polnoletnih, kričanje, popivanje, dobri avtomobili,parkirani vse povsod, škripanje gum, močni motorji, ki prdijo gor in dol po ulici. Vse to je na vsakodnevnem repertoarju. In vse to počnejo zelo mladi, brezposelni fantje, ki se jih še včeraj spominjam kot otroke..Obup. Meni so ukradli skuterja in kolo za 900 evrov…Ko pokličeš policijo,ne naredijo nič. Terorizirajo celotno ulico.
    Druge rešitve kot da se preselim, ni. Žal si pa pri teh cenah ne morem privoščiti svoje “sanjske” hiške.

    Komentar od ateistek | april 17, 2007 | Odgovori

  7. Morda je treba začeti razmišljati drugače. Do sanjske hiške bi se dalo priti s skupnimi močmi. Posameznik ne more nič. Skupina somišljenikov pa zmore marsikaj. Od zastonjskega skvota, do “svoje” hiške! Pomisli kako krasno okolje za otroke bi bila takšna komuna v kateri bi skupaj živeli recimo ti, PF in še marsikdo, ki si ne more kupiti stanovanja sam. Če bi združili moči takšni ljudje, ki ne daste dosti na materialno v smislu zasebnega. Zelo v redu bi bila recimo velika “brunarica”. Vonj pravega lesa…

    Ali je res nujno, da bi se čez čas kregali? Po moje ni, če so ljudje pravi, v redu in če dana beseda še kaj velja. Lahko bi si pomagali pri varstvu in inštruiranju, kuhi itd. Vsak zna kaj in učili bi se eden od drugega. Lahko bi imeli recimo en pralni stroj namesto petih. Ali dva namesto desetih. Zakaj Ameri lahko, mi pa ne?

    Kljub temu, da imam sam stanovanjski problem rešen, bi po svojih močeh pomagal takšnemu poskusu-projektu od zunaj. Mislim pa da bi s pravim PR-om še marsikdo priskočil na pomoč. Ljudje itak že zdaj podarjajo hladilnike, televizorje, pohištvo, živali, knjige… Ja, lahko bi imeli tudi skupno knjižnico.

    Nekoč so delavci skupaj rešili celo neko odpisano tovarno ur v Franciji, ljudje pa so jim simpatije izražali s povečanim kupovanjem ur!

    Komentar od A | april 17, 2007 | Odgovori

  8. vsaka generacija se zgraza nad “danasnjo mladino”, in ocitno smo prisli v leta, ko to pocnemo tudi sami.

    nekaj primerov iz moje mladosti:
    – polovica sosolcev nas je kadila v sedmem razredu, mnogi pa ze kar nekaj let prej.
    – fantje so se neprestano pretepali, navadno tako, da se je skupina “junakov” redno spravila na sibkejsega posameznika.
    – mnogi so v trgovini kradli kaksne nepotrebne stvari, in se tako vazili pres ostalimi.
    – ogromno fantov se je naokrog podilo s Tomos avtomatiki, ko so bili se v osnovni soli.
    – v vsakem razredu je bil vsaj par “frajerjev”, ki so si upali jezikati ucitelju, in mu celo govoriti grde besede.

    kar se spreminja, je to, da smo za nasilje vedno bolj obuctljivi: vedno bolj nas moti, in vedno manj smo ga pripravljeni sprejemati. (se nedolgo nazaj je bilo nekaj normalnega, da so ucitelji poredne ucence kaznovali s tepezem ali zausnicami!)

    vse vecja obcutljivost in zavracanje nasilja je krasna stvar. s pretvarjanjem, da so stvari dejansko slabse kot so bile, pa se le predajamo pesimizmu in obupu in naivni zelji, da bi zbezali stran od civilizacije. vendar survival of the fittest velja v naravi – v civilizirani druzbi pa ima k sreci vedno manj moci.

    Komentar od Tea | april 18, 2007 | Odgovori

  9. Kuhinjske nože z ostrimi konicami bi tudi morali prepovedati, da ne omenjam izvijačev daljših od 10 cm.

    Komentar od Novara | april 18, 2007 | Odgovori

  10. Tea, ne rečem, da se ni v določenih segmentih za strinjat s tvojim razmišljanjem, vendar, če se spet obregnem ob našo ulico, je bila nekoč mirna in je zdajšnje kaotično stanje, ki ga povzročajo mladi, pač realnost in ni predajanje pesimizmu.

    Komentar od ateistek | april 18, 2007 | Odgovori

  11. Tea, prav s tvojim pisanje si potrdila dejstvo, da se nasilje veča, saj je bilo v mojih mladih letih pa takole:
    – v sedmem razredu je kadila peščica sošolcev …2-3 …in še to tisti prepuščeni ulici.
    – fantje so se pretepali, ja. Stalno je relativna beseda. Ja, vsak dan se je kdo stepel, vendar je bilo to bolj preizkušanje moči. V našem razredu nismo imeli šibkega izbranca.
    – v trgovini se je kradlo, vendar se s tem ni nihče hvalil. Kradlo se je iz zabave in govorimo o čigumijih in bonbonih (če je govora o OŠ)
    – veliko (ne ogromno) se nas je vozilo okrog s Tomos avtomatiki, vendar šele v srednji šoli. In kje je tukaj nasilje? Tomos je potegnil 20 …max 40/h
    – grde besede do učiteljev …v OŠ ne, v gimnaziji ja ..pa še to ne veliko.
    Spremljam šolanje svojega 11-letnega sina in zadeve so danes mnogo slabše, kot si jih zapisala ti. In tukaj ne govorim o podatkih iz medijev, kajti mediji lahko novico zelo napihnejo, govorim o primerjavi situacije na isti šoli (sin obiskuje isto šolo, kot sem jo jaz) 30 let kasneje.

    Komentar od Saška | april 18, 2007 | Odgovori

  12. Danes pred spanjem pogledam malce še sosednje bloge in naletim na prispevek našega sina, ki piše o nasilju v šoli. Morda zanimiv pogled 11-letnika : http://www.ednevnik.si/entry.php?w=prince129&e_id=25581

    Komentar od Saška | april 19, 2007 | Odgovori

  13. Tea, res je, da je nasilje vse bolj prepoznano in zato toliko bolj izpostavljeno: prej se prepozna njegove oblike, o njem se več govori, žrtve ga prej prijavijo, več je sankcij (ali vsaj poskusov sankcij)… Res je tudi, da vsaj v slovenskih šolah v zadnjih nekaj letih ni bilo narejene nobene raziskave o pojavnosti nasilja med vrstniki ter na relaciji šolarji-vzgojitelji, da bi lahko govorili o naraščanju.

    Lahko pa se govori o pojavu bolj grozljivih oblik nasilja, ki ga – če nadaljujem kot si začela – jaz v osnovni in srednji šoli nisem poznala: izsiljevanja denarja, posilstva deklet, pa tudi fantov (zadnji primer iz Hrvaške, kjer sta dva najstnika oralno posilila drugega najstnika), snemanje nasilja (vse bolj popularno tudi pri nas) in posilstva (kot odmeva zadnji primer iz Grčije), pretepanje učiteljev, slačenje učiteljev, streljanja (vsaj ne še (?) pri nas). Na srednji šoli, ki je združevala okoli 1000 gimnazijcev, živilskih tehnikov, kmetijcev in zdravstvenih tehnikov (ja, čudna šola) tudi nismo imeli varnostnika, ki je danes del obvezne “opreme” vsake srednje šole, niti pregledov za hladno in strelno orožje (kot ga ponekod že izvajajo, a (mislim) ne še pri nas).

    Komentar od PF | april 22, 2007 | Odgovori

  14. Neumesten je takšen poudarek na dostopnosti do orožja. Oglej si film Michaela Moorea, Bowling for Columbine. Tudi v Kanadi je orožje skrajno lahko dostopno, pa je glede kriminala in družbenih razmer zelo evropska, pravo nasprotje ZDA.

    Komentar od ervinator | april 23, 2007 | Odgovori

  15. Sem si ga ogledal in njegov poudarek je poleg ameriške miselne specifičnosti tudi poudarek na lahki dostopnosti do orožja. Vsaj jaz sem ga tako dojel.

    Komentar od ateistek | april 23, 2007 | Odgovori

  16. “poleg ameriške miselne specifičnosti”

    In ta je?

    Komentar od Verstovia | april 24, 2007 | Odgovori

  17. Kompleks večvrednosti in samozadostnosti ter potreb po urejanju sveta glede na donosnost posla.

    Komentar od ateistek | april 24, 2007 | Odgovori

  18. ja, verjetno imate prav. stvari se spreminjajo. nekatere stvari sicer prej pac niso bile mogoce (snemanje, streljanje, izsiljevanje denarja (ker ga nismo nosili s sabo), itd.).

    kakorkoli, se vedno je nasilja bistveno prevec.

    sem se pa spomnila enega fenomena iz osnovne sole: slatanje.
    nekje v 6./7. razredu je fante zacelo razganjati, in so nas slatali kar vse po vrsti (med odmori, med malico itd.). najbolj grozno pri vsej stvari je, da se nam takrat to sploh ni zdelo nevemkako grozno! pac, ena nadleznost, ki se ji poskusis izogniti, nic vec. nihce ni ukrepal, nihce se ni pritozil uciteljem ali starsem. je se vedno tako? ker mi postane kar slabo, ce pomislim, da bi se kaj takega lahko dogajalo mojim bodocim otrokom.

    Komentar od Tea | april 24, 2007 | Odgovori


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: