ateistek

Obljubim, da letos grem na dopust na Hrvaško

Hrvaška grb Iz leta v leto se kar naprej ponavlja ena in ista zgodba o tem, kako naj Slovenci ne bi dopustovali na Hrvaškem, ker si baje ne zaslužijo našega denarja. Letos se je ta kampanja še bolj zaostrila, saj se po emailih razpošilja link na tole stran s pozivi “zavednim” Slovencem naj celo puščajo svoja imena in priimke z obljubami, da pa letos res ne bodo šli tja dopustovat.

Mislim, da je teh sosedovskih zdrah glede dopustovanja res že počasi dovolj, sploh, ker jih še najbolj podpihujejo nacionalisti in take neumne strani. Kako to, da stvari postajajo tako skrajno enostranske? Kaj Slovenci res ne vedo, da je izvoz slovenskega blaga na Hrvaško približno še enkrat višji kot je uvoz. Torej, če bi začeli Hrvati s protikampanjo o (ne)potrošnji slovenskih izdelkov, kdo bi bil bolj oškodovan?

Številke povedo vse:

leto     izvoz (v mio EUR)   uvoz (v mio EUR)     saldo (v mio EUR)
2003        1.007                          444                             +563
2004        1.167                          514                             +653
2005        1.304                          609                             +695
2006        1.464                          736                             +728

Vir: Urad RS za statistiko

Torej trditev, da smo Slovenci zgolj hrvaške molzne krave nikakor ne vzdrži. Je nesramno zavajujoča. Največji izvozniki na Hrvaško pa so: Nuklearna elektrarna Krško d.o.o., Gorenje d.d., AC-Facro d.o.o., Krka d.d., Sava Tires d.o.o. in Tojota Adria d.o.o.
Le koliko je takih “zavednih” Slovencev, ki pozivajo na nedopustovanje na Hrvaško in posedujejo Gorenjeve ali Krkine delnice, he,he..?

Pravijo, da so Hrvati nesramni do slovenskih gostov. Mogoče res, vendar, če sprejmemo njihovo igro nismo prav v ničemer boljši. Sam sem sredi Splita doživel, da so bili vsi tujci okoli naše družbe postreženi, sam pa sem se čudil, zakaj nas nihče ne vpraša kaj bomo pili. Vstali smo in odšli drugam, kjer je bila postrežba takojšnja. In seveda cel čas, ki smo ga preživeli v Splitu, smo se izogibali omenjenega lokala in denar nosili drugemu. Pošteno. Mogoče smo bili tisti trenutek res nekoliko užaljeni vendar nihče od nas ni iz tega delal nekih nacionalističnih konstruktov, saj imamo vedno možnost izbire. Takih, ki bi se branili slovenskega denarja je zelo malo, saj so v vsakem primeru obsojeni na slabše pozicije pri bitki za stranke. Torej, logika je preprosta in mora delovati.

Slovenskih napisov ali reklam ne pogrešam preveč (še doma jih komaj prenašam), čeprav sem jih na Hrvaškem že večkrat opazil, sploh pri radijskih oglasih.

Naslednje kar trdijo je, da Hrvati nočejo razumeti slovensko. Ne vem zakaj bi morali pa podobnost jezika gor ali dol. Konec koncev smo mi njihovi gosti. Pri njih doma. Ko grem na Tajsko pač ne zahtevam, da me razumejo v mojem domačem jeziku, ne? Če Hrvati ne želijo razumeti slovensko, jim pač povem v angleščini ali pa grem drugam. Če jim je tako lažje, prav. Oni so tisti, ki doma določajo pravila.

Glede visokih cen pa lahko povem le to, da so odraz ponudbe in povrpraševanja. Če si lahko privoščijo visoke cene brez da bi imeli upad gostov, prav. Meni sicer tudi ne odgovarjajo, vendar je to njihova legitimna pravica.

Najbolj pa me je nasmejal poziv sponzorjem, med njimi celo turističnim agencijam. Le katera turistična agencija bi se odrekla tega dela ponudbe in s tem dela dobička? Močno dvomim, da bo tržna niša “nedopustovanja” na Hrvaškem kdaj zaživela zaradi razlogov, ki jih navaja avtor te strani. Če bo, potem smo gnil, nacionalističen narod, ki ga ne zanima celotna plat zgodbe.

Ne bodite zaplankani slovenceljni in hodite na dopust tja, kjer sami mislite da je najbolje, ne pa, da vam ga drugi odrejajo s takimi zaplankanimi, kolektivističnimi vzgibi.

april 13, 2007 - Posted by | Potovanja

12 Komentarjev »

  1. se podpisem pod obljubo🙂

    Komentar od Tea | april 14, 2007 | Reply

  2. sem te sreče, da v sebi nosim dokaj pestro mešanico avstroogrskih genov, šolala sem se v obeh državah, oba jezika sta mi domača, in mi je ta sfabricirani slo/cro konflikt totalna nebuloza. lahko razumem, zakaj ima neka elitna manjšina korist od teh prepirov, toda nikoli se nisem, niti se bom, identificirala s katerokoli od teh dveh pozicij. moja stanca je taka: je toliko reči, ki nas družijo in zbližujejo, da raje gradim na tem! čeprav tako misel deli veliko ljudi, v sedanjih časih ta gnev (od politike do spletnih forumov in komentarjev o “sosedih”), pride mnogo jasneje do ušes javnosti. mislim, da prav ta gnev odseva duh naroda, ki je očitno še globoko v pubertetskih dvomih o sebi in svoji vrednosti. žal.

    Komentar od kejt | april 14, 2007 | Reply

  3. Jaz na dopust ne grem na Hrvaško. Obljubim! Pa ne zaradi kakršnih koli nacionalističnih razlogov. S tem absolutno nimam nobenih težav …. celo več, na Hrvaškem sem zaradi službenih razlogov skoraj vsak teden … in celo huje ….čeprav nimam prav nobenih hrvaško srbskih ali kateri kolih “južno bratskih” korenin, se vedno s Hrvati, pogovarjam hrvaško. Tudi, če oni pridejo k nam. Pač znam in ne vidim razloga, zakaj jezika ne bi uporabila. Saj popolnoma enako naredim, če se srečam z Italijanom, Nemcem ali Angležem …. valjda ne bom bluzila s Slovenščino, če poznam jezik sogovornika.
    Na dopust na Hrvaško pa ne hodim že dolga leta. Zakaj? Zato, ker tako, kot kar precej ljudi mlajše generacije, govorim nekaj tujih jezikov in se zato lažje znajdem tudi v drugih deželah. In če že izbiram, potem Hrvaška pač ni moja najbolj omiljena destinacija. In kaj me moti? Da se nekdo že leta in leta kiti le z naravno lepoto, sam pa k temu ni ne vem kaj velikega dodal. In to nima prav nič opraviti s sovraštvom do sosedov. Sicer pa je še vedno dovolj ljudi starejše generacije, ki ne govori tujih jezikov (če izvzamemo hrvaščino) in ti bodo še vedno vsako poletje odhajali na Hrvaško pa naj se politiki še tako trudijo zanetiti prepire.

    Komentar od Saška | april 14, 2007 | Reply

  4. Saška,
    tudi sam nisem pretiran ljubitelj Hrvaške, kar se vidi tudi iz mojega bloga in potovanj, ki sem jih opisoval. Poleti bom šel vseeno tja, ker sem skoraj izpolnil letošnjo “kvoto” potovanj drugam. Mogoče bom šel še jeseni na Kubo ampak je to še daleč…

    “”In kaj me moti? Da se nekdo že leta in leta kiti le z naravno lepoto, sam pa k temu ni ne vem kaj velikega dodal.””

    Mislim, da je tudi “ne dodati veliko” lahko tržna niša, saj je Hrvaška ob morju veliko lepša kot recimo španska “Costa del Sol”, kjer je vse pozidano in natlačeno do zadnjega možnega kotička.

    Osebno mi je na Hrvaškem zelo všeč Makarska riviera s hribovjem Biokovo in vsaj zame pravljični otok Mljet kjer imaš večji občutek povezanosti z naravo kot v nekih mondenih evropskih letoviščih ob Sredozemlju. Upam, da tudi Hrvaška ne bo čez toliko in toliko let postala le še navadna hrupna, obmorska betonska džungla, kjer se bo z jahtami razkazoval svetovni jet-set. Določena mesta sicer že počasi spominjajo na tako stanje npr. Dubrovnik, vendar je to prej izjema kot pravilo.

    Komentar od ateistek | april 14, 2007 | Reply

  5. Ateistek,
    Daj mi povej nekaj, kar ni povezano s Hrvaško ali dopustovanjem. Čemu sem imam zahvaliti za tako prioritetno mesto na tvojem blogu, da si me dodal med nekaj izbranih na Blogrollu? Kakšnih prijateljskih nagibov najbrž nisi imel, saj se ne poznava … ali pač? Povrh vsega si predstavljam, da nisem ravno idealen primer za stran zapriseženega ateista. Ne kradem,lažem ….in še kup teh zadev🙂, ne preklinjam in poleg tega se celo težko pohvalim, da sem ateist, saj si najbrž opazil, da imam na svojem blogu poročno sliko, ko maširam po stopnicah ven iz cerkve. Nisi? Zdaj me boš sigurno takoj črtal iz seznama🙂

    Komentar od Saška | april 15, 2007 | Reply

  6. Ah, daj no:-) Tako skrajen pa res nisem, da bi vse, kar diši po katolištvu takoj zrediral. Saj niso ljudje krivi ali da bi bili zato slabi, če jih potihoma indoktrinirajo in se tega nikoli v življenju ne zavedo. Vsi mi funkcioniramo v dobri veri, da delamo dobro. No, vsaj upam tako.
    Ne vem zakaj sem te dal tja. Tvoj blog se mi je pač zdel všečen, poln življenske radosti. Skoraj vsak dan nekaj napišeš, kar pa zame, leno rit, ravno ne velja..Bo dovolj?:-)
    In zakaj si ti mene dala pod svojega?

    Komentar od ateistek | april 15, 2007 | Reply

  7. Ker na avatar-ju izgledaš fejst😉

    Komentar od Saška | april 15, 2007 | Reply

  8. Aja, pa hvala za to, da si me dal med “izbrane” in hvala za pohvalo. Pa če ti povem, da ne napišem ravno vsak dan kaj novega, ampak kakšen dan kar 3 na zalogo, potem pa malce lenarim.🙂

    Komentar od sasagercar | april 15, 2007 | Reply

  9. Čakaj, nekaj čudnega dogaja! Najprej sem že komentirala, zakaj sem dala tvoj blog na mojo stran ….pa tega ni gor ???? Si izbrisal moj komentar, da sem te izbrala, zaradi lepe podobe na avatarju?😉

    Komentar od sasagercar | april 15, 2007 | Reply

  10. He,he, na tistem avatarju je, mislim da, Dalijev samoportret. V resnici sem še bolj fejst:)))…
    Ne, nisem nič brisal..Mogoče mi je le ušlo, da si to napisala..

    Komentar od ateistek | april 15, 2007 | Reply

  11. Podpisujem se pod obljubo in napisano.🙂

    Komentar od PF | april 16, 2007 | Reply

  12. nikoli več ne grem na hrvaško
    svojih prihrankov v zameno za pljunek v obraz ne bom nesel na hrvaško kjer se napajajo iz slovenskega denarja in slovenskih žuljev

    Komentar od fulgur | julij 12, 2007 | Reply


Leave a Reply

