ateistek

LIDL – ova posiljevalska reklamna kampanja

Zaho glavca Ne morem si pomagat, da kljub svobodnemu trgu nekomu očitam njegovo reklamno kampanjo. No, saj je skoraj vsaka reklama, ki jo vidimo na TV tako ali tako večje ali manjše zavajanje. Razlikujejo se samo od dejstev oz. ozadja, ki jih poznam ali ne poznam.

Pri Lidl-u je imela slovenska javnost kar nekaj dejstev predstavljanih, ki sem jih opisal tukaj. Zato sem toliko bolj pozoren na njihovo nadvse agresivno reklamno kampanja, ki jo počnejo v teh dneh. Povsod so. Tako na reklamnih panojih, v poštnih nabiralnikih ali televiziji. Le koliko so Zahoviču ponudili, da laže v njihovem imenu? Upam, da je slišal za njihovo prakso s Češke. Slišal sem da podobno počnejo tudi v drugih državah, tudi s tistimi z visoko izobrazbo; obljubljanje nečesa, nato pa brca v rit.

Res je, Slovenija ni Češka vendar ne gre pozabiti, da je lastnik isti in da je naša država v njihovih glavah najverjetneje enako tretirana kot Češka, torej, ex. socialistična država, kjer se lahko z delavci tretira tudi kot z živino za mizerna plačila. Tukaj tudi vidim razlog za širjenje EU v Bolgarijo in Romunijo ampak pustimo to.

Podobno so razmišljale tudi Lecrercove managerske glave, vendar pa so kmalu doumeli, da Slovenija le ni nek Bangladeš, saj so jim sindikati začeli delati nadvse odmevno negativno reklamo. Upam, da je pomagalo vsaj malo.

Kljub prehodu v kapitalizem, smo vsaj za silo ohranili nekoliko človečnosti – za libertarne ideologe verjetno preveč- tudi pri zaposlenih na najslabše plačanih delovnih mestih. No, tisti, ki je bil žrtev mobinga se verjetno ne bo strinjal z menoj vendar vseeno menim, da je bilo po drugih ex socdržavah na splošno hujše.

Bomo videli, kako se bo godilo LIDL-ovim delavcem. Upam, da bo v primeru prevelikih apetitov po človeškem dostojanstvu, slovenska javnost hitro zvedela za njih. Upam, da nisem samo jaz tisti, ki mu take stvari zbudijo pozornost.

Advertisements

marec 18, 2007 - Posted by | Slovenija

2 komentarja »

  1. Mail, ki sem ga prejel včeraj:

    ” Poznate pregovor ‘krvav denar’? Vedno so bili in bodo ljudje, ki ga ustvarjajo, kot tudi tisti, ki se mirne duše z njim okoristijo. Žalostno pa je, da to niso posamezniki ali kakšen manjši odstotek, temveč se z njimi vsakodnevno srečujemo – že na ta način, ko stopimo v kakšno od teh imenitnih poceni trgovin, ki v Sloveniji rasejo kot gobe po dežju, in kamor vsi tako vneto zahajamo – saj smo se vendar modernizirali in je shopping, pravzaprav šoping, postal tudi naša ‘kultura. ‘ Na račun koga ali česa so izdelki v teh gigantskih marketih tako poceni? Lahko smo prepričani, da ne na račun manjšeega dobička lastnikov. tu je zdaj primer Lidla, povzet iz Delavske enotnosti (napisala Mojca Matoz):

    V Nemčji so pričevanja zaposlenih v Lidlu že leta 2004 zbrali v črno knjigo in jo prevedli v več jezikov. Knjiga se bere kot roman Charlesa Dickensa iz začetkov kapitalizma, ko je bilo dovoljeno marsikaj. Da so Lidlovi diskonti poceni prav na račun zaposlenih, postane bralcu jasno že po prvih straneh.
    Načini poslovanja in odnos do delavcev:
    – vsaka blagajničarka mora preko optičnega čitalca povleči 40 proizvodov na minuto; kdor v določenem času (ponekod 3 tedne in to brez uvajanja, drugod do 4 mesece) te norme ne doseže, leti;
    – odpuščanje na osnovi ‘tatvin’ zaposlenih: odpuščena delavka, ki je ‘ukradla’ 12, 5 EUR in se zavzemala za plačilo nadur svojim podrejenim sodelavkam (kakšno naključje); v blagajnah običajno manjkajo okrogle vsote, npr. 50 EUR
    – delavke morajo delati pred delovnim časom in po njem, in sicer večinoma brez plačila, zastonj, z utemeljitvijo, da so prepočasne, delo pa mora biti opravljeno
    – ne vem, ali v Lidlu nimajo varnostnikov in morajo tudi to službo opravljati trgovke, saj članek navaja, da blagajničrke preverjajo tako, da simulirajo tatvino z raznimi triki (skrivanje dražjih izdelkov v embalažo cenejših, skrivanje izdelkov pod roke svojih otrok ipd. ), in tista, ki trikrat ne prestane testa (torej odkrije prevaro), izgubi službo
    – ko je delavka zbolela, so jo neprestano preverjali na domu in jo prestavljali na vse manj ugodni delovni čass (nedelje); druga je delala s 40 vročine, ker so ji zagrozili, da se ji ‘slabo piše’, če prinese potrdilo o bolezni
    – razpored delovnega časa za naslednji teden se ponavadi izve šele v soboto, tudi ne vedo vnaprej, kje bodo delale (v kateri poslovalnici) – žal to postaja ustaljena praksa pri mnogih podjetjih;
    – izgovori vodstva so bolj ali manj duhoviti, v resnici pa gre samo za manipulacijo delavca – ustanovitev sindikata je v Lidlu skoraj ‘mission imposible’; potrebno je bilo že posredovanje sodišča, ker podjetje npr. ni hotelo izdati seznama vseh volilnih upravičencev; preprečevali so volitve tako, da so povabljene ravno tisti dan poslali na šolanje; boljša situacija je v severnoevropskih državah
    – zaposlijo več kadra, kot je potrebno (po prievanju zaposlenih), in se kasneje znebijo tistih, ki ne razmišljajo ‘ustrezno’:
    – poslovodje morajo npr. ustvarjati negotovo ozračje, pritiskati na svoje zaposlene in nanje gledati kot na potencionalne lopove – si predstavljate, kako ‘stimulativno’ je takšno delovno ozračje???
    – najbolj negativno propagando je Lidl doživel na Češkem, kjer MORAJO DELAVKE OB ČASU MENSTRUACIJE NOSITI NA GLAVI TRAKOVE, DA NADREJENI VEDO, KATERIM LAHKO DOVOLIJO VEČKRAT NA STRANIŠČE (ostale smejo le enkrat)!!!!!!!!!! !!!! , s tem, da morajo za dovoljenje DVIGNITI ROKO – (trgovina ali zapor??? ), enako na Poljskem, na Hrvaškem so morale trgovke ob tem času nositi priponke
    – razne analize proizvodov, ki jih ponuja ta trgovska veriga, pa vedno znova dokazujejo slabo kvaliteto – na Švedskem so leta 2005 odkrili v Lidlovih trgovinah oporečno meso
    V Sloveniji bo za nadzor poskrbel Sindikat delavcev trgovine Slovenije, ki že zbira podatke in načrtuje aktivnosti. Kdo je zaradi tako nizke cene nekega artikla oškodovan? Supermarketi? Zaposleni, osnova vsakega podjetja, pa se še in še degradirajo. Doklej in do kod? Vse več podjetjij ravna mimo (ali celo ravno nasprotno) sodobne ekonomije, da o socialnem sistemu sploh ne govorimo. Nekoč smo se učili o fevdalizmu…”

    Komentar od ateistek | marec 28, 2007 | Odgovori

  2. mihva

    Komentar od miha lidl | februar 1, 2008 | Odgovori


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: