ateistek

Tri živalska življenja za eno človeško poškodbo

Medved Danes mi je pod roko prišel nek članek o življenju medveda. Pa mi je na pamet padla tragična zgodba, ki se je pred kratkim pripetila v Sloveniji.

Zvedavi posameznik, ki si je drznil zmotiti medvedko z dvema mladičema v brlogu, jo je zgolj odnesel s poškodbo, medtem, ko sta dve mladi življenji ugasnili in tretje bi znalo tudi v kratkem, saj se odvija hajka nanj. Vendar, učijo nas vrstnega egoizma, kar pomeni, da mora biti življenje živali manj vredno kot človeško, zato se takemu dogodku reče “srečen”. Perverzno je, da se vse skupaj dojema kot da žrtev pravzaprav sploh niso medvedi ampak človek. Osebno bi raje videl, da bi ga v tem primeru skupil človek kot žival, saj je popolnoma jasno, kdo je tukaj storil napako.

Ministrstvo nas “potolaži”, češ, saj bomo tudi smrt teh dveh mladičev upoštevali v letošnjo kvoto odstrelov. Kako so prijazni, bruh! Kdo pa je človek, da bo določal kvote? Temu celo rečemo “strategija upravljanja”. Če kaj potrebujemo, so to kvote, ki bodo določale koliko ljudi bomo preselili v mesta in okolico s takih področij, kjer živijo nekatere druge živali.

Ljudje so se dobesedno razpasli po vseh mogočih koncih. Pravzaprav je samo po sebi umevno, da se lahko nekdo naseli skoraj povsod kjer ga je volja. Kot gnoj (pardon, umetna gnojila), ki ga kmet razmeče po njivi. Celo pod potencialno nevarnimi zemeljskimi plazovi in ko se potem zgodi katastrofa pa v jok.
Paziti moraš, da ne boš sosedu delal sence, če pa postaviš hišo sredi območja, kjer živi tudi medved, pa sploh ni pomembno. Torej, rešitev tega problema je popolnoma jasna. Konec koncev, ljudje imajo izbiro kam se lahko preselijo, žival pa je nima.

Verjetno ne bom nikoli dočakal zakonov, ki bi uboje določenih vrst živali (o rastlinah še nisem razmišljal) izenačili z ubojem človeka.

Humanizem, kot filozofsko umetniška smer, bi preprosto potreboval nadgradnjo, ki bi vključevala tudi odnos do živali v kontekstu njenega naravnega obnašanja. Ne rečem, humanizem je v zgodovini naredil ogromno, saj je med drugim uspel srednjeveško cerkveno blato toliko posušiti, da je namesto Boga v središče postavil človeka, vendar je to danes premalo. Človek ne more več biti krona vsega ampak potrebuje širšo zavest. Saj nas je vendar že skoraj 7 milijard in- ironično -sami sebi predstavljamo največjo grožnjo za obstoj. Kot kaže, bomo najprej temeljito pogubili druge vrste potem pa še svojo.

Narava pa nas gleda od daleč in si misli: Meni je vseeno.

marec 16, 2007 - Posted by | Narava

3 Komentarjev »

  1. DRUŠTVO ZA OSVOBODITEV ŽIVALI IN NJIHOVE PRAVICE vabi na mirni protestni shod zaradi mučenja medvedjih mladičev v PETEK 23.03.2007 ob 16.30 na DVORNI TRG v Ljubljani.

    S sestro greva.

    Komentar od PF | marec 23, 2007 | Reply

  2. Zelo mi je žal, ker tudi sam nisem mogel iti…

    Komentar od ateistek | marec 23, 2007 | Reply

  3. […] nečem podobnem sem že tudi sam pisal, kjer sem se zalagal, da bi umore nekaterih vrst živali sankcijsko izenačili z umorom […]

    Pingback od Revolucionarni španski zakon « ateistek | junij 27, 2008 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: